Drogerie Schlecker: wniosek o upadłość

Inspekcja handlowa skontrolowała marki własne sieci handlowych

Inspekcja handlowa skontrolowała marki własne sieci handlowych

Największa niemiecka sieć drogeryjna Schlecker podała w komunikacie, że jest niewypłacalna – donosi Reuters. Firma złożyła wniosek o upadłość, ponieważ nie udało się zdobyć środków potrzebnych na czas koniecznej restrukturyzacji. Schlecker od kilku lat borykał się z kłopotami finansowymi. Plany restrukturyzacji zakładały zamknięcie nawet 1000 z 11 tys. sklepów i modernizację reszty placówek. Firma podała, że w czasie postępowania upadłościowego sklepy będą nadal funkcjonować, a pracownicy będą otrzymywać wynagrodzenie. Niemieckie media podają, że fundusze inwestycyjne interesują się siecią, licząc na możliwość taniego zakupu.
Informację o planach zamknięcia 800 sklepów w 2011 roku podał w zeszłym roku Lars Schlecker, syn założyciela sieci. Związki zawodowe twierdzą, że w 2011 roku Schlecker zamknął już blisko 1,4 tys. sklepów. Celem likwidacji nierentownych filii jest poprawa wyników finansowych niemieckiej spółki. Jak informuje Gazeta.pl, w 2010 roku obroty sieci spadły o ok. 650 mln euro, do 6,55 mld euro. Firma nie ogłosiła jeszcze wyników za 2011 rok.

Schlecker ma około 10 tys. sklepów w Niemczech, Austrii, Polsce, Hiszpanii, Francji, Czechach, Portugalii i we Włoszech. W Polsce pierwsza drogeria sieci powstała w 2004 roku. W ciągu siedmiu lat firma otworzyła ponad 180 placówek. Wybrane drogerie działają w centrach handlowych.

Według danych retail-index.com Schlecker z obrotami rzędu 7,2 mld euro (dane za 2009 rok) jest trzecią co do wielkości siecią z branży drogeryjnej i perfumeryjnej w Europie. Pierwsze miejsce zajmuje A.S Watson (11 mld euro), drugie Boots (8 mld euro). Na czwartej pozycji (za Schleckerem) są DM (5,2 mld euro), Celisio (3,4 mld euro) i Rossman (3,1 mld euro).
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016