Sprzedaż internetowego sklepu sieci Bartek rosła w 2011 roku

W  2011  sklep internetowy  sieci Bartek zrealizował sprzedaż na poziomie 2,71 mln zł. W stosunku do roku 2010 wartość ta jest wyższa o 46,13%. W tym czasie zostało sprzedanych ponad 22 tys. par butów, co stanowi wzrost o 43,35% w stosunku do wyniku roku 2010.
 
W ujęciu rocznym  spółka odnotowała  wzrost odwiedzin serwisu o 24,9 proc., wzrost liczby tzw. unikalnych użytkowników (odwiedzających liczonych pojedynczo bez względu na liczbę odwiedzin) o 9,2 proc. i wzrost długości wizyt na stronach sklepu o 21,6 proc. Sprzedaż do klienta końcowego wyniosła blisko 20 tys. towarów.W kanale B2B zamówionych zostało ponad 2,5 tys. towarów.
Ważnym elementem pracy sklepu internetowego w roku 2011 była realizacja zamówień uzupełniających ofertę własnych sklepów firmowych. Łączna ilość par wysłanych wewnętrznie wyniosła ponad 32 tys. par.

– Nasz sklep osiągnął pierwszy próg dojrzałości. Jest to serwis wygodny i funkcjonalny oraz znajdujący się pod sprawdzonym adresem.  Właśnie przeniesienie zaufania, jakie firma zdobyła przez 20 lat obecności na rynku, na przestrzeń internetową  uznajemy za podstawowy wpływ na taki wynik – przyznaje Mirosław Dmowski, e-Commerce Manager. – Dziś mamy na rynku e-sprzedaży wiele serwisów oferujących podobne produkty, a elementem decydującym o przychylności klienta staje się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa transakcji. Siła naszej marki jest gwarantem solidności i bezpieczeństwa całego procesu zakupowego. Tysiące poprawnie obsłużonych klientów wracają 2- lub 3-krotnie w ciągu roku, zeby dokonać kolejnej transakcji- podkreśla.
  
Na wiosnę- zapowiada spółka-   uruchomiona zostanie  wersja anglojęzyczna sklepu internetowego Bartek, która pozwoli na rozwój sprzedaży także poza granicami Polski. 

Spółka Bartek S.A. polski producent obuwia dziecięcego,  nie zaniedbuje  także rozwoju tradycyjnych form sprzedaży.- W planach jest otwarcie w pierwszym kwartale 2012 roku salonu w Warszawie w Złotych Tarasach oraz lifting istniejących już sklepów, m.in. w Szczecinie, Lublinie, Katowicach oraz warszawskiej galerii Arkadia – mówił w rozmowie z Retailnet.pl Grzegorz Wiech z działu rozwoju sieci, Bartek S.A.

Przypomnijmy,w 2011 roku spółka uruchomiła dwa nowe salony w Echo Kielce (83 mkw.) i CH
Tulipan (54 mkw.) w Łodzi oraz przejęła trzy sklepy po dotychczasowych franczyzobiorcach w warszawskim Real Ursynów (62 mkw.), M1 Radom (50 mkw.) oraz w łódzkiej Manufakturze (60 mkw.), w której odświeżono i rozbudowano salon. Obecnie spółka posiada w Polsce 33 lokale własne i 22 franczyzowe. Sieć sprzedaży rozwija także na Ukrainie ( w 2011 otwarte 4 nowe sklepy).

W ofercie sklepu Bartek znajduje się nie tylko obuwie własne marki, ale także modele obuwia Puma, Columbia, Daniel, Etnies, Geox, Crocs oraz asortyment dodatkowy w postaci skarpetek, rajstop, plecaków, czapek, piżamek, parasolek, płaszczy przeciwdeszczowych, impregnatów do pielęgnacji obuwia i innych. Salony marki znajdują się m.in. w podwarszawskim CH Janki, galerii Mazovia w Płocku, CH M1 w Radomiu, warszawskich galeriach Wola Park, Promenada, Sadyba Best Mall, CH
Redauta, Arkadia, czy King Cross Praga, a także łódzkiej manufakturze i Porcie Łódź, wrocławskich Pasażu Grunwadzkim, Magnolia Park, CH Korona, Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy, CH Plejada w Bytomiu, Gemini Park w Bielsku Białej, czy rzeszowskiej galerii Nowy Świat.