Grupa EM&F: wzrost przychodów ze sprzedaży w 2011 roku

Budowa Poznań City Center

Budowa Poznań City Center

Po raz pierwszy Grupa EM&F zamknęła rok z wynikiem przychodów wynoszącym ponad 3 mld zł. Poprawę wyników finansowych w 2011 r. spółka odnotowała zarówno na poziomie przychodów ze sprzedaży, jak i wyników operacyjnych.

– Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F wzrosły w IV kwartale o 14 proc. do 1,15 mld zł, a narastająco po czterech kwartałach 2011 r. o 11 proc. do 3,22 mld zł. Zysk netto spółki w okresie od 1 do IV kw.2011 wyniósł 89 mln zl i był o 9 proc. większy od uzyskanego rok wcześniej ( 82 mln zł.) – poinformował Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F.

W IV kwartale zysk netto Grupy EM&F wzrósł o 19 proc. do 91 mln zł, w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. (77 mln zl). W całym 2011 r. zysk netto Grupy wzrósł o 9 proc. do 89 mln zł, w porównaniu do 82 mln zł w 2010 r.

Na koniec IV kwartału Grupa EM&F miała 751 punkty sprzedaży o łącznej powierzchni 313,5 tys. mkw. Sieć powiększyła się w stosunku do końca IV kwartału o 80 lokalizacji, w tym największy rozwój sieci nastąpił w Grupie Empik (+17) oraz Grupie Smyk (+19 sklepów, w tym 3 wielkopowierzchniowe Smyk Megastore). Największe zmiany nastąpiły w sieciach franczyzowych z modą – zamknięto 22 głównie nierentownych sklepów, w nierokujących lokalizacjach oraz sprzedano 18 sklepów (sieci Hugo Boss i Mango).

Łączne wydatki inwestycyjne w IV kwartale wyniosły 54 mln zł, a w całym 2011 r. Grupa EM&F zainwestowała łącznie prawie 167 mln zł. Wzrosły głównie wydatki na nowe punkty sprzedaży ze względu na rozwój sieci (+80 nowe sklepy w 2011 r.).

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F), spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest dystrybutorem produktów z kategorii: media i rozrywka, odzież, obuwie, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe i kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik (m.in. książki, prasa, multimedia, artykuły art & pap oraz bilety na imprezy kulturalne), Grupa Smyk (zabawki i artykuły dziecięce), Szkoły Językowe oraz segment Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne). Grupa rozwija model biznesowy w oparciu o własne marki i koncepty handlowe oraz o marki franczyzowe i licencjonowane. EM&F działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim.

Na koniec 2011 r. sieć sprzedaży Grupy EM&F liczyła 751 punktów o łącznej powierzchni netto 318,253 mkw. (w tym m.in. takich marek jak: Empik, Smyk, Esprit, GAP, Aldo, River Island, Wallis, Mexx, Peacocks, New Look oraz sieci szkół językowych Speak Up i empik school).
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska