Salon Heavy Duty

Klienci zwracają większą uwagę na ceny, kupują bardziej odpowiedzialnie i bardziej szczegółowo planują zakupy niż 3 lata temu – wynika z sondażu przeprowadzonego przez centrum handlowe 3 Stawy w Katowicach. Aż 84 proc. respondentów sondażu stwierdziło, że z większą uwagą przyglądają się cenom na kupowanych produktach. Nieco mniej, bo 76 proc. stara się więcej czasu poświęca na planowanie zakupów.

– Nasi klienci rozważniej wybierają kupowane produkty i większą uwagę zwracają na to co wkładają do koszyka. Nie kupują mniej, ale inaczej. Listy zakupów, kupony rabatowe, czy też karty lojalnościowe weszły w codzienny użytek i odgrywają coraz większą rolę – tłumaczy Agnieszka Nizio, dyrektor centrum handlowego 3 Stawy w Katowicach.

Więcej niż co druga osoba (60 proc.) uważa, że jest bardziej oszczędna. Mniej więcej tyle samo osób (62 proc.) zadeklarowało, że sprawia im radość, gdy dowiedzą się ile udało się im zaoszczędzić dzięki kuponom rabatowym i kartom lojalnościowym. Do częstszego korzystania z kuponów zniżkowych w centrach handlowych przyznało się 52 proc. osób. 36 proc. klientów uważa, że karty lojalnościowe odgrywają ważną rolę w oszczędzaniu. – Nie jest tajemnicą, że Polacy uwielbiają wszelkiego rodzaju rabaty. Z tego powodu przy każdej organizowanej przez nas akcji marketingowej w naszym centrum staramy się przekonać najemców do tego, by w czasie trwania eventów wprowadzali promocje i przyjmowali kupony zniżkowe – informuje Agnieszka Nizio.

Wyniki sondażu pokazują także, że zdecydowanie częściej klienci rezygnują też z jedzenia „na mieście”, na rzecz posiłku w domu. Do takiej zmiany przyznało się 72 proc. respondentów. Klienci stali się też mniej spontaniczni na zakupach i zaczęli mniejszą uwagę zwracać na modę (56 proc.).

Centrum Handlowe 3 Stawy w Katowicach przy ul. Pułaskiego zbudowano w 1999 roku. Obiekt przeszedł w ostatnich latach gruntowna modernizacje. Na terenie Centrum znajdują się 43 sklepy i butiki w tym 7 sklepów wielko powierzchniowych. Właścicielem Centrum jest Union Investment Real Estate AG. Zarządcą obiektu jest firma Apsys.