Rozpoczęcie prac budowlanych prz galerii Stara Kablownia

W lutym 2012 roku polskie centra handlowe odwiedziło znacznie więcej klientów niż w styczniu. FootFall Index Polska wskazuje wzrost o 5,8 proc. Jednocześnie, w porównaniu do lutego 2011 kupujących w polskich galeriach było mniej o 1,7 proc. Wzrost liczby kupujących między styczniem, a lutym to zjawisko cykliczne. Ze sporządzanych w poprzednich latach analiz wynika, że po lutowym wzroście, w marcu zwykle następuje stabilizacja liczby osób odwiedzających centra handlowe. Od kwietnia, do końca lata kupujących jest już mniej. We wrześniu Polaków w centrach handlowych ponownie przybywa i wysoki poziom kupujących, z lekkim spadkiem w listopadzie utrzymuje sie do końca roku.

Experian podał też tygodniową zmianę FootFall Index Polska. Na przełomie lutego i marca 2012 zmiany były symboliczne. W porównaniu z poprzednim tygodniem liczba odwiedzających centra handlowe w Polsce spadła o 0,5 proc. zaś liczona rok do roku była niższa o 0,1 proc.
Experian plc z siedzibą w Dublinie działa w 38 krajach. Firma monitoruje ruch klientów wewnątrz i na zewnątrz centrów handlowych. Jej badania pomagają w analizie ich przyzwyczajeń i preferencji, a także dostarczają informacji dotyczących wykorzystania parkingu.
Roczne obroty Experian plc to 4,1 mld dolarów (2,9 mld euro). Firma jest notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (EXPN). Spółka została założona w 1991 roku. Swoje systemy zainstalowała już 850 centrach handlowych w 41 krajach. Polskę obsługuje biuro w Berlinie.