W Kielcach jest teren pod centrum handlowe

Francuska grupa Carrefour, największa w Europie i druga (po Wal-Mart) na świecie sieć handlowa ogłosiła w raporcie, że w 2011 roku jej zysk operacyjny nie przekroczył  2,18 mld. euro. To oznacza, że jest on o 19 proc. mniejszy niż w roku 2010.  W tej sytuacji odchodzacy prezes Carrefour Lars Olfosson zapowiada oszczędności. Spółka z jednej strony znacząco obniży dywidendę dla akcjonariuszy, z drugiej ograniczy wydatki na inwestycje, szczególnie na program modernizacji europejskich hipermarketów. Wydatki kapitałowe grupy zostaną w 2012 roku obniżone z 2,3 mld. euro do nie więcej niż 1,7 mld. euro. 

 -W 2012 roku – podkreśla prezes Olofsson- wykorzystamy nasze mocne strony, a jednocześnie będziemy pilnować kosztów. Musimy przystosować się do warunków, w których działamy.

W kwietniu 2012  Lars Olfosson odchodzi ze stanowiska prezesa zarządu grupy Carrefour. Jego następcą będzie Georges Plassat.

Jak wynika z rankingu Global Powers of Retailing Top 250, sieć Carrefour jest drugą co do wielkości siecią na świecie. Pierwszą jest amerykański Wal-Mart stores, inc., a trzecią brytyjskie Tesco.

Groupa Carrefour operuje w 33 krajach. Posiada ponad 15,5 tys. sklepów ( m.in. we w Francji oraz pozostałych krajach europejskich, a także w Ameryce Łacińskiej i Azji). Zatrudnia 475 tys. pracowników. Carrefour istnieje do 1959 roku. W 2010 roku sprzedaż wyniosła ok. 90 mld euro. Grupa zarządza hipermarketami w formatach Carrefour i Carrefour Planet, supermarketami Carrefour Market, sklepami typu conveniance – Carrefour Express, Carrefour City I Carrefour contact, a także Cash&Carry w formatach Atacadao i Promocash. Carrefour Polska posiada 350 sklepów, w tym 84 hipermarkety.