Jest plan zagospodarowania terenu pod retail park w Radomsku

Brytyjska Grupa Kingfisher plc zarządzająca m.in. siecią sklepów budowlanych Castorama i Brico Depot osiagnęła  w roku rozliczeniowym 2011/12 sprzedaż na poziomie 10,8 mld. funtów. To oznacza wzrost o 3,6 proc. w porównaniu z rokiem 2010/11.  Zysk ze sprzedaży detalicznej grupy wzrósł w tym czasie  o 15,7 proc., do 882 mln funtów.

Takie wyniki Grupa Kingfisher zawdzięcza m.in. swej miedzynarodowej sieci sklepów, której  łączna sprzedaż wzrosła o 7,3 proc., do 2 mld funtów.  Dobre były m.in. wyniki jakie Grupa osiagnęła w Polsce, gdzie sprzedaż wzrosła  o 6,2 proc. do  1,09 mld funtów, zaś zysk ze sprzedaży zwiększył sie o  3,8 proc., do  135 mln funtów.

W roku rozliczeniowym 2011/12  Grupa Kingfisher otworzyła 17 nowych sklepów, w tym osiem w Polsce, cztery w Rosji, sześć w Turcji. Kolejnych 15 sklepów Grupa planuje otworzyć w roku 2012/13. Z  tego  sześć powstać ma w Polsce, dwa w Rosji, cztery w Turcji i trzy w Hiszpanii.

Należąca do Grupy Kingfisher Castorama Polska sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada na terenie całego kraju 66 sklepów, w tym 59 należących do sieci Castorama i 7 Brico Depot. Średnia powierzchnia sklepu to 7,5 tys. mkw. Sieć ma łącznie 450 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zatrudnia około 10 tys. pracowników.