Abra SA: chcemy otwierać 10 sklepów rocznie

FootFall Index Polska

FootFall Index Polska

Abra SA to największa nieproducencka sieć sklepów meblowych, założona w 1990 roku w Krakowie, gdzie do dzisiaj znajduje się siedziba spółki. Abra zarządza obecnie siecią 78 sklepów, z czego 74 to sklepy własne, a 4 franczyzowe. Sklepy własne otwierane są w dużych miastach, natomiast franczyzowe – w miastach od 20 tys. do ok. 50 tys. mieszkańców.

W 2011 roku Abra otworzyła 4 nowe sklepy własne: w Szczecinie, Słupsku, Kołobrzegu i Białymstoku, oraz 3 sklepy franczyzowe: w Oświęcimiu, Nysie i Łowiczu. Dodatkowo zmieniono lokalizację sklepów we Wrocławiu, w Gorzowie Wielkopolskim, Bytomiu i Wałbrzychu.

Jak podkreśla Anna Korzeniowska, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Abra SA- spółka cały czas  poszukuje nowych lokalizacji więc jej  plan otwarć jest na bieżąco aktualizowany. -Rocznie planujemy uruchamiać ok. 10–15 sklepów. Najbliższe otwarcie sklepu własnego w nowej lokalizacji będzie miało miejsce w Rybniku. Jeśli chodzi o sklepy franczyzowe, to kalendarz otwarć wygląda następująco: kwiecień 2012 roku – Chrzanów i Brzesko, maj 2012 roku – Lubartów i Olkusz.

-Duże nadzieje- dodaje Anna Korzeniowska- wiążemy z naszym programem franczyzowym, który zakłada otwieranie nowych placówek w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców. To pozwoli nam wejść na nowy rynek – mniejszych miast – który dotychczas nie był wystarczająco zagospodarowany przez sieci sklepów. Zakładamy systematyczny rozwój sieci zarówno w retail parkach, w pobliżu innych sklepów z wyposażeniem wnętrz i artykułami budowlanymi. Ważne są dla nas takie czynniki, jak dobry dojazd, sąsiedztwo innych sklepów z tej samej lub uzupełniającej branży, parking oraz oczywiście warunki lokalowe.

Abra dla sklepów własnych poszukuje lokalizacji w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców.  Spółke interesują retail parki przy centrach handlowych, w pobliżu innych sklepów z branży wyposażenia wnętrz. Szuka sklepów o powierzchni ok. 700–1000 mkw.

Oprócz sklepów tradycyjnych, firma prowadzi także sprzedaż przez internet, za pośrednictwem swojej strony internetowej www.abra-meble.pl, poprzez którą użytkownicy sieci mogą nabyć nie tylko meble z oferty sklepów Abry ale także dodatki i dekoracje uzupełniające ofertę sieci. Sprzedaż mebli za pośrednictwem internetu stanowi dodatkowy kanał dystrybucyjny firmy. Po dwóch latach działalności sklepu Abry ilość wizyt na stronie zwiększyła się 8-krotnie.

Właścielem Abra SA  jest zarejestrowana w amsterdamie spółka  JD Group Europe BV, udziałowiec  Steinhoff International.  Grupa Steinhoff zatrudnia 49 tys. osób. Dostarcza usługi i produkty do klientów w 36 krajach świata. Steinhoff jest jednym z największych dystrybutorów mebli w Europie i Australii, zarządzającym kilkunastoma markami i posiadającym łącznie prawie 1300 sklepów detalicznych. Posiada 27 fabryk produkujących meble i ich komponenty, w tym 6 fabryk znajdujących się na terenie Polski.

 

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska