Salon Textilmarket

– W listopadzie 2012 roku Rossmann zamierza mieć w Polsce 700 sklepów. Natomiast w 2015 roku  planujemy zwiększyć sieć do 1000. Oceniamy ten plan jako realny mimo trudnej sytuacji gospodarczej i kryzysu w branży chemiczno-kosmetycznej – mówi Eliza Dorosz-Panek, rzecznik prasowy Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska sp. z o.o. – Rosnąca liczba sklepów wymaga także inwestycji w logistykę. W styczniu 2012 zostało oddano do użytku centrum logistyczne dla północnej Polski w Grudziądzu, które docelowo ma mieć powierzchnię 35 tys. mkw. Na 2013 zaplanowane jest rozpoczęcie budowy kolejnego magazynu regionalnego, tym razem dla południowej Polski, w Pyskowicach na Śląsku – dodała Eliza Dorosz-Panek.

W 2011 roku firma uruchomiła 100 nowych sklepów na terenie Polski. Spółka  otwiera swoje lokale w miastach liczących ponad 30 tys. mieszkańców w dużych centrach handlowych, jak również na popularnych i znanych ulicach polskich miast. Średnia powierzchnia sklepów wynosi 200-400 mkw.

Swoją pierwszą, polską drogerię Rossmann otworzył w Łodzi w 1993 roku. Po 18 latach działalności firma ma w Polsce ponad 600 sklepów w ponad 277 miastach i zatrudnia blisko 9000 pracowników. Firma ma ponad 17 proc. udział w rynku chemiczno-kosmetycznym, oferuje szereg produktów marek własnych (m.in. Isana, Rival de Loop, Sun Ozon oraz Babydream).

Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo – zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH i A.S.Watson. 7800 drogerii wchodzących w skład grupy funkcjonuje w 55 krajach, zatrudnia 98 tysięcy pracowników, osiąga obroty netto przekraczające 12 miliardów euro. Do grupy należą tak znane sieci sklepów jak: Rossmann, Kruidvat, A.S.Watson, Superdrug, Savers, Trekpleister, ICI Paris. Drogerie w rejonie południowo-wschodniej Polski projektuje Pracownia Architektoniczna Archis s.c. z Oświęcimia. Lokale są przygotowywane zgodnie z obowiązującymi normami i standardami firmy.