Propozycja oświetlenia firmy Philips Lighting

Firma Philips Lighting zaprosiła osoby zajmujące się zawodowo oświetleniem do wymiany poglądów podczas serii międzynarodowych warsztatów zatytułowanych „Otwarty dialog na temat salonów mody”.  Uczestnicy warsztatów skupili się przede wszystkim na nowych możliwościach, które oferuje technologia LED oraz przedstawili najciekawsze propozycje wykorzystania oświetlenia sklepów.

Jedną z propozycji jest regulowanie nastrojów oświetleniem. Zdaniem specjalistów dobre samopoczucie klientów zależy od wielu czynników, które zmieniają się wraz z porą dnia. Dynamicznie regulowane oświetlenie może wspomagać naturalny biorytm klientów. Regulowane kolory paneli LED umieszczonych w suficie i ścianach mogą być sterowane za pomocą oprogramowania pozwalającego tworzyć pożądany nastrój w rożnych porach dnia. Kolory zmieniałyby się rano, w południe i w godzinach wieczornych. Przy każdych odwiedzinach w sklepie klienci spodziewaliby się czegoś nowego i zaskakującego.

Kolejnym z pomysłów jest wprowadzenie oświetlenia zależnego od pory roku. Dla kolekcji letnich dynamiczne światło miałoby symulować plażę z oślepiającym słońcem, podczas gdy dla kolekcji zimowych system generowałby chłodną atmosferę z wiatrem i śniegiem.

Więcej o projektach firmy Philips Lighting będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu magazynu Shopping Center Poland.