Perfumeria sieci Douglas

Douglas to wciąż największa sieć perfumerii w Polsce, obecna w kraju od 11 lat. Sieć posiada 101 sklepów o zróżnicowanych formatach w 54 miastach. Wynajmuje ponad 27 tys. mkw. powierzchni głównie w centrach handlowych, ale także przy ulicach handlowych. Ostatnie badania AC Nielsen wykazały, że Douglas posiada 48,5 proc. udziałów w rynku perfumerii sieciowych w Polsce (dane za okres I-V 2012 r., pierwsze 18 tygodni 2012 roku). Badanie obejmowało asortyment, który jest dostępny w trzech sieciach perfumerii i nie obejmuje marki własnej oraz marek dostępnych na wyłączność, które trudno jest porównać ze względu na ograniczoną dystrybucję.

Douglas zapowiada, że do końca roku planuje otworzyć jeszcze 3-4 nowe perfumerie. Plany ekspansji zakładają inwestycje w różne formaty salonów. Firma chce rozwijać koncept Douglas House of Beauty (koncept łączący możliwość zakupu kosmetyków z ofertą usługową w postaci warsztatów makijażu czy zabiegów kosmetycznych i spa), jak i konsekwentnie otwierać standardowe perfumerie. Jednocześnie modernizowane są istniejące lokalizacje.

W asortymencie pielęgnacyjnym i zapachowym Douglas oferuje 20 tys. produktów luksusowych i popularnych, w tym ponad 50 marek na wyłączność m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Bobbi Brown, La Mer czy Tom Ford. Douglas jest też właścicielem pierwszej w Polsce w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej. Sieć zatrudnia ponad 1200 osób.