Wnętrze lokalu sieci KFC

Grupy AmRest poinformowała, że wstępne wyniki sprzedaży z wyłączeniem przychodów wygenerowanych przez AmRest LLC wyniosły w drugim kwartale 2012 roku 574,2 mln zł, co stanowi 28,5 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011. Analogiczna sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 24,4 proc.

Suma sprzedaży wygenerowanej w dywizjach CE i rosyjskiej wyniosła w drugim kwartale 2012 roku 438,3 mln zł, stanowi to wzrost o 17,6 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2011. Sprzedaż wygenerowana w obu dywizjach w walutach lokalnych wzrosła o 15,3 proc.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia, wyniosła 135,9 mln zł i wzrosła o 83,5 proc. , a w euro wyniosła 70,5 proc w. Silna poprawa przychodów wynika w większości z faktu, iż dywizja Europa Zachodnia nie była w pełni konsolidowana w drugim kwartale 2011.

Sprzedaż wygenerowana w AmRest LLC wyniosła 202,6 mln zł, wzrastając o 20,1 proc. w zł i zmniejszając się o 0,6 proc. w USD.

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Stanach Zjednoczonych restauracjami Applebee’s. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. AmRest swoją pierwszą kawiarnię Starbucks otworzył w Czechach w 2008 roku. Obecnie zarządza dwunastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje sześć kawiarni. W 30 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się ponad 1 600 kawiarni Starbucks.