Metro Group: wzrost sprzedaży w I półroczu 2012

Sklep Saturn

Sklep Saturn

Niemiecki koncern Metro AG osiągnął w 2012 roku sprzedaż przekraczającą 31 mld euro. Jest to o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. W naszym regionie dobre wyniki osiągnęły należące do Metro sieci sklepów Saturn oraz Metro Cash & Carry. Nieco gorzej wyglądają wyniki hipermarketów Real.

W Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż sklepów należących do Metro AG wzrosła o 2,5 proc, do ponad 8 mld euro. Najlepiej wypadły hurtownie Metro Cash & Carry, których sprzedaż w naszej części kontynentu wzrosła w pierwszym półroczu o ponad 3 procent, do 5,6 mld euro. Sprzedaż sklepów Media- Saturn sięgnęła 1,2 mld euro co oznacza wzrost o niemal 6 procent. Sprzedaż hipermarketów Real spadła o prawie 3 proc. osiągając w I półroczy poziom 1,4 mld euro.

Mimo wzrostu sprzedaży, zysk Metro AG w I półroczu 2012 spadł z 452 mln. euro. do 305 mln. euro.
Prezes METRO Olaf Koch jest zadowolony z osiągniętych wyników, osiągniętych -jak podkreśla- przy nienajlepszej sytuacji gospodarczej w Europie.

– Mimo wszystko mocno przyspieszyliśmy. Postawiliśmy na zrównoważony wzrost i to przynosi efekty. Widzimy poprawę przychodów. Zamierzamy podążać obraną ścieżką, z przekonaniem, że zysk operacyjny osiągniemy podobny jak w zeszłym roku.
 

 

 

Reklama

Galeria Jurajska