Zakupy w centrum handlowym

Shopper tym się różni od standardowego konsumenta, że kupuje dla większej liczby osób, np. całej rodziny. Dlatego to jego uwagę, zwłaszcza w czasach kryzysu, powinni pozyskać najemcy, czy sieci handlowe. W przypadku 80 proc. codziennych i okazjonalnych zakupów, to shopper podejmuje decyzje i dokonuje wyboru towaru.

Na podstawie badania na temat motywacji, zachowań zakupowych i potrzeb shoppera w Polsce przeprowadzonego na próbie 1517 respondentów, na specjalne zamówienie Shopping Center Forum & Trade Fair, przygotowany zostanie raport przez firmę Sana Consulting, którego wyniki powinny zainteresować nie tylko najemców, ale również zarządców centrów handlowych.

Agata Cołoszyńska, dyrektor operacyjna oraz Natasza Leśniewska, dyrektor zarządzająca w firmie Sana Consulting omówią wyniki raportu na Shopping Center Forum 2012. 

Wnioski z raportu pozwolą najemcom: poznać utajone motywacje i zachowania shopperów, odpowiedzieć na oczekiwania shoppera i dostosować do nich działania strategiczne, zwiększyć obroty w miejscu sprzedaży

Natomiast zarządzającym centrami handlowymi zebrane informacje pozwolą: pozyskać inspiracje i konkretne techniki pozwalające na zwiększenie trafficu, stworzyć strategię w oparciu o nieuświadomione czynniki wpływające na decyzje shopperów dotyczące wyboru lokalizacji zakupów, dopasować aktywności marketingowe, tenant mix i komunikację do potrzeb shoopperów.

Firma Sana Consulting specjalizująca się w projektowaniu i dostarczaniu narzędzi badawczo-szkoleniowych oraz badaniach marketingowych m.in. Tajemniczy Klient, Psychografia Konsumenta; w shopper marketingu. Prowadzi badania i szkolenia z tego obszaru, projektuje komunikację z shopperami w szkoleniach sprzedażowych jak: Koszyk Sprzedawcy, Managera i Coacha oraz w rozwiązaniach systemowych usprawniających procesy sprzedażowe w tym Księgi Obsługi Klienta, Systemy Motywacyjne. Klientami firmy Sana Consulting są retailerzy z różnych branż, centra handlowe oraz firmy z sektora B2B.