Silesia City Center

Silesia City Center zajęła drugie miejsce w rankingów najlepszych centrów handlowych w Polsce. Najemcy oceniający obiekty handlowe dali jej m.in.  pierwsze miejsce w kategorii atrakcyjności mixu najemców.

Oznacza to, że centrum ma najlepiej dobraną ofertę sklepów i marek w Polsce, która dziś zamyka się w ilości ponad 310 punktów handlowych i kilkunastu marek dostępnych na południu Polski wyłącznie w Silesii.

 W badaniu wykonanym przez  Instytut GFK Polonia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych Galerii przypadło także pierwsze miejsce w kategorii działań marketingowych. W ogólnym rankingu najlepszych centrów handlowych w Polsce, w ocenie najemców Silesia City Center zajęła 2 miejsce. Pierwsze miejsce przypadło Galerii Krakowskiej. W pierwszej piątce znalazły się tak popularne galerie. jak łódzka Manufaktura, CH Arkadia i Galeria Bałtycka. Oceny centrów handlowych dokonali najemcy z ponad 220 galerii w całej Polsce.

Wyniki rankingu zostały ogłoszone podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2012.

– Pod względem najemców Silesia konkuruje dziś z najlepszymi centrami handlowymi w Łodzi, Warszawie czy Krakowie. I jak się okazuje dość skutecznie. Spora w tym zasługa zeszłorocznej rozbudowy i zwiększenia liczby sklepów, ale także rozwoju strefy rozrywki, restauracyjnej czy oferty z sektora zdrowia i urody – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Silesia City Center dysponuje obecnie największą na Śląsku i w Zagłębiu ofertą ponad 310 sklepów. Liczba ta z 250 wzrosła o 60 nowych lokali w październiku 2011 roku, kiedy centrum rozbudowano. Po rozbudowie pojawiły się także w Silesii nowe marki m.in. drugi w Polsce salon La Mania, drugi sklep Gap i pierwsza kawiarnia Starbucks na Śląsku. W Silesii otwarto też m.in.: Calvin Klein Jeans, Burberry, Tommy Hilfiger, Weekend by Max Mara, Marc O’Polo czy multibrand Van Graaf. Na terenie Silesii znajduje się aż 5 sklepów Inditexu  – Zara, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull and Bear i Bershka, a także największy na południu Polski salon H&M. W październiku 2011 pojawiły się z kolei salony River Island, New Look, KappAhl i Lindex. Od początku 2012 w centrum trwa także rekomercjalizacja, czyli wymiana najemców, w wyniku, której w Silesii pojawiły się m.in. salony Rage Age by Czapul i prawie trzykrotnie większy niż dotychczas iSpot.

Aż 43 proc. osób robiących zakupy w śląskich centrach handlowych częściej odwiedza Silesię, niż konkurencyjne galerie. 53 proc. deklaruje, że w Silesii wydaje zdecydowanie więcej, niż w innych podobnych miejscach na Śląsku. Aż 61 proc. osób odwiedza Silesię z powodu sklepów odzieżowych, 25 proc. dla sklepów z butami i galanterią. Aż 40 proc. odwiedza Silesię specjalnie z powodu określonego sklepu, który znajduje się wyłącznie w centrum – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Od początku 2012 centrum odwiedziło ponad 9 milionów klientów.

– Ponad 25 proc. wzrost jaki notujemy od początku roku, to przede wszystkim zasługa nowych sklepów w Silesii i rozwoju unikalnej oferty. Te czynniki wpłynęły zarówno na rekordowe liczby odwiedzin, jakie notujemy od października 2011, jak również na obroty najemców – dodaje Marta Drzewiecka.