Edyta Potera i Beatrice Mouton (od prawej)

– Na pewno trzeba wyprzedzić moment, w którym zauważamy uszkodzenia zewnętrze lub wewnątrzne budynku. Jednym z pierwszych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę to z pewnością zmniejszona odwiedzalność naszego obiektu– mówiła podczas SCF&TF 2012 Edyta Potera, dyrektor działu najmu powierzchni handlowych z firmy Jones Lang LaSalle.

Podczas paneli dyskusyjnych na Shopping Center Forum & Trade Fair 2012 uczestnicy rozmawiali m.in. o tym jak rozpoznać moment, w którym należy podjąć decyzję o modernizacji lub rozbudowie centrum handlowego.

Ważne jest też mniejsze zainteresowanie ze strony sieci handlowych- ocenia Edyta Potera. Jak podkreśla warto słuchać najemców, bo jednym z czynników są też zmniejszone obroty u tych, którzy wynajmują powierzchnie w galerii.

– To sygnały, które pokazują, że czas rozpocząć badania i opracować odpowiednią strategię działania. W tym trzeba wziąć pod uwagę konkurencję, plany rozwojowe najemców, którzy już mogą funkcjonować z trzema lub czterema innymi lokalizacjami w danym mieście. Trzeba też brać pod uwagę aspekty techniczne i dokonać wyceny wprowadzenia tej strategii w życie. Po przeanalizowaniu tych wszystkich czynników będziemy dopiero mogli ocenić czy podołamy temu finansowo i jaki będzie w związku z tym efekt końcowy- podsumowała Edyta Potera.