Karina Kreja, CBRE: mniejszy popyt na powierzchnie handlowe

 – Mimo, że rynek polski był jak dotąd odporny na słabość dotykającą rynki europejskie, widzimy obecnie niższą dynamikę popytu konsumenckiego- podkreśla  Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku i doradztwa w CBRE Polska.

Karina Kreja zwraca uwagę, że sprzedaż detaliczna w lipcu 2012 roku była co prawda o prawie 7 proc. wyższa niż rok wcześniej, ale jeszcze na początku roku miała dwucyfrową dynamikę. Stąd biorą się obawy właścieli sklepów o przyszłość ich firm.

– Popyt ze strony najemców powierzchni handlowych wyraźnie spada, za czym idzie rosnący odsetek wolnych powierzchni. Polski rynek centrów handlowych stanie się wkrótce rynkiem najemcy, a właściciele powierzchni będą musieli aktywnie zabiegać o nowe marki w swoich galeriach – tłumaczy Karina Kreja.

Przypomnijmy, zgodnie z danymi opracowanymi przez CBRE, w połowie 2012 roku mieliśmy w kraju łącznie ponad 9 mln mkw. powierzchni handlowych w ponad 400 obiektach. Zasoby powierzchni handlowej systematycznie rosną. W 2011 roku oddano do użytku 650 tys. mkw. nowej powierzchni, w 2012 roku oczekuje się ukończenia 620 tys. mkw. , a w 2013 jeszcze nieco więcej.

Dokładna anlaiza rynku centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016