Ptak Outlet

Ptak Outlet wybudowany przez Centrum Targowe Ptak SA w Rzgowie koło Łodzi zostanie oficjalnie otwarty 13 października 2012 roku. Będzie to największy tego typu obiekt w Polsce. Jego atutem jest położenie niemal w sercu kraju.

Ptak Outlet jest zlokalizowany w odległości 10 km od Łodzi i 12 km od Międzynarodowego Portu Lotniczego w Łodzi, przy drodze krajowej Cieszyn – Gdańsk. Powstał obok węzła komunikacyjnego łączącego autostradę A1 i drogę ekspresową S8. Zaletami kompleksu, oprócz lokalizacji w centrum Polski, na przedmieściach Łodzi, jest istniejący dobry układ drogowy, planowane autostrady (A1, A2) oraz drogi ekspresowe (S8, S14), które stworzą połączenie między kluczowymi miastami.

Sąsiedztwo odwiedzanego  rocznie przez wiele mln klientów Centrum Targowego Ptak jest dodatkowym atutem inwestycji. W obrębie oddziaływania Ptak Outlet znajduje się 744 tys. mieszkańców Łodzi, 2 534 000 mieszkańców województwa łódzkiego oraz około 7 mln klientów w zasięgu 90 minut jazdy samochodem – czyli niemal 20 proc. populacji całego kraju.

– Powstanie outletu w pobliżu istniejącego Centrum Handlowego Ptak jest jego sporym atutem. Najemcami CH Ptak jest 2,5 tys. podmiotów zajmujących się sprzedażą hurtową. Outlet, który powstał w sąsiedztwie zaoferuje przede wszystkim marki premium – mówi Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej, Centrum Targowe Ptak SA.

Budynek Ptak Outlet nawiązuje wyglądem do XIX-wiecznej architektury fabrykanckiej Łodzi. Powstał na działce o powierzchni 80 tysięcy mkw. Zespół obiektów będzie miał 33 tys. mkw. powierzchni oraz ponad 1500 miejsc parkingowych.

Wśród najemców Ptak Outlet są m.in. Grupa LPP, Pako Lorente, Lacoste, Vero Moda, Gatta, Nike, Puma, Venezia, Unisono, Tommy Hilfiger, Big Star, Pierre Cardin, Bugatti i wielu innych. Doradcą komercjalizującym jest firma Blue Ocean Investment Group sp. z o.o.

Ptak Outlet to kolejny etap rozwoju Centrum Targowego Ptak i pierwszy etap budowy multifunkcjonalnego kompleksu handlowo-wystawienniczego Ptak Expo, który ma być największym centrum tego typu w Europie Środkowej.

Nowa inwestycja to projekt o zasięgu globalnym, który w jednym miejscu skupia producentów z całego świata. Jego innowacyjny charakter polega na stworzeniu kompleksowego centrum handlowo-biznesowego o powierzchni zabudowy 1 mln mkw., na terenie którego zlokalizowanych zostanie 8 stref aktywności gospodarczej : Strefa Expo, Centrum Kongresowo-Hotelowe ze strefą rozrywki, Strefa Stałego Wystawiennictwa i Handlu, Centrum Samochodowe z torem testowym, Outlet, a także Retail Park, Strefa Mieszkaniowa i Strefa Logistyczno-Produkcyjna z Wolnym Obszarem Celnym.

– Nasza inwestycja z milionem mkw. powierzchni zabudowy to nowatorski i jedyny na tak dużą skalę projekt o zasięgu globalnym, który w jednym miejscu skupi producentów z całego świata. Jego innowacyjny charakter polega na stworzeniu kompleksowego, największego i najnowocześniejszego centrum handlowo-biznesowego, na terenie którego zlokalizowanych zostanie 8 stref aktywności – podkreśla Kazimierz Ćwikła, Vice-President, Head of Expansion and Development, Centrum Targowe Ptak SA.

Strefa zasięgu powstającego kompleksu, jak zapowiada inwestor, zostanie uzupełniona o dodatkowe miliony klientów istniejącego centrum, którzy po zakończeniu zakupów w CH Ptak będą mogli skorzystać z oferty outletu. – Dzięki temu Ptak Outlet generować będzie ruch już od godzin przedpołudniowych we wszystkie dni tygodnia. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że ponad 2 mln klientów obecnego centrum stanowią Rosjanie i Ukraińcy z terenów, gdzie nie ma takich obiektów, najemcy outletu zyskają zamożnych klientów, którzy po obniżonych cenach chętnie kupią towary premium na własne potrzeby, a być może dokonają zakupów hurtowych – dodaje Szypuła.

Inwestor prowadzi szeroko zakrojoną promocję na terenie całego kraju. Agencją marketingową wspomagającą kampanię jest Eurozet. Informacje o otwarciu i reklamy obiektu pojawiają się na antenie Radia Zet oraz innych ogólnopolskich i lokalnych mediach, a także w branżowej prasie zagranicznej.