Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA
Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA

 – Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim– komentuje wyniki osiągnięte przez spółkę Bogusz Kruszyński, wiceprezes Zarządu Redan SA.

– Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży – ocenia Bogusz Kruszyński.

We wrześniu wartość sprzedaży sklepów modowych Grupy Redan sięgnęła 17 mln zł co oznacza wzrost o 34 proc. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła prawie 145 mln zł i wzrosła o 15 proc. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o 4 proc. Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu jest o 12 proc. niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r.

Przychody ze sprzedaży Redan SA narastająco, po 9 miesiącach 2012 wyniosły blisko 303 mln zł. Oznacza to wzrost sprzedaży o 16 proc. porównując z tym samym okresu 2011 roku. Marża handlowa w sklepach spółki wyniosła w tym czasie 43 proc., czyli o ponad 1 proc. mniej niż rok wcześniej.

– Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

– We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji. Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. mkw., co oznacza 19 proc. przyrost powierzchni handlowej – mówi Bogusz Kruszyński.

Redan posiada ponad 490 sklepów sieci detalicznych: Top Secret, Top Secret&Friends, Troll oraz Textilmarket.