Magdalena Frątczak, CBRE
Magdalena Frątczak, CBRE

– Dzisiejsze otwarcie Outlet Park w Szczecinie uzupełni ofertę handlową miasta. To również  jedyny tego typu obiekt w tej części Polski. Duże zainteresowanie projektem ze strony najemców, interesujący miks marek uzupełniony ofertą rozrywkową, będą dobrą podstawą dla sukcesu Outlet Park – podkreśla Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

– W obiekcie należącym do Echo Investment znajdziemy m.in. marki: Nike, adidas, Reebok, Puma, Reserved, Croop, House, Tommy Hilfiger, Kazar, Wittchen, Vero Moda, kino Helios, supermarket Piotr i Paweł etc. Osiągnięty miks najemców odpowiada trendom obowiązującym na rynku powierzchni outletowych, znajdziemy tu marki sportowe, modowe, obuwie i akcesoria.

– Otwarcie Outlet Park Szczecin (9-ty taki obiekt) zamknie 10-lecie rynku powierzchni wyprzedażowych w Polsce. Kolejne otwarcie outletu planowane jest przez Neinver w 2013 w Warszawie. W naszej opinii w Polsce możliwe jest otwarcie kolejnych pięciu obiektów, których lokalizacje są obecnie przygotowywane.

Wyraźnym trendem na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych będzie w nadchodzących latach rosnąca specjalizacja obiektów- ocenia CBRE. Dotychczas w tym kontekście mówiło się głownie o przebudowach i rozbudowach istniejących centrów handlowych. Jednak zdaniem ekspertów CBRE, ważniejszym symptomem tego zjawiska jest rosnąca liczba projektów specjalistycznych, takich jak parki handlowe (czyli zespoły sklepów specjalistycznych, np. meblowych i budowlanych), centra wyprzedażowe (tzw. outlety) czy centra rozrywki.

Dojrzewanie rynku centrów handlowych powoduje konieczność rozszerzania wachlarza dostępnej oferty przez deweloperów i firmy zarządzające. Tę przemianę dobrze ilustruje ewolucja outletów, które stają się miejscem, gdzie można nie tylko zrobić tanie zakupy, ale także zjeść posiłek, czy spędzić czas z rodziną. Jest to dowód zmian w wyborach konsumentów, jak również dużego wzrostu świadomości marek wśród kupujących. Dobrym przykładem tego jest fakt, że strategicznym najemcą w otwieranym właśnie Szczecin Outlet Park jest kino Helios.