Piotr i Paweł: zakupy przy pomocy smartfonów

Sklep internetowy Piotr i Paweł

Sklep internetowy Piotr i Paweł

Właściciel sieci supermarketów Piotr i Paweł uruchomił nowy projekt, nazwany  mobilny konsument, który umożliwia zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. Zakupów przy pomocy smartfonów, wykorzystując QR kody i aplikację mobilną RockPay, na razie można dokonać tylko w Poznaniu.

– Mobilny konsument to projekt pilotażowy, w którym wykorzystaliśmy elementy tradycyjnych kodów kreskowych GS1 – wyjaśnia Jacek Pucher, główny specjalista z Instytutu Logistyki i Magazynowania.

– Badamy, czy rozwiązania mobilne mogą zmienić sposób funkcjonowania handlu detalicznego w aglomeracji poznańskiej. Projekt pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy konsumenci są gotowi na nowe doświadczenia w obszarze codziennych zakupów – mówi Jacek Pucher.

Projekt jest realizowany wspólnie z Instytutem Logistyki i Magazynowania, Krajowego Integratora Płatności SA – Transferuj.pl oraz firmy AMS SA. Po zakończeniu projektu badawczego zasięg aplikacji będzie rozwijany o kolejne miasta oraz partnerów.

Aplikacja pozwala nie tylko skompletować listę produktów, ale dzięki usłudze mobilnych płatności także od razu za nią zapłacić i tego samego dnia, o umówionej porze, otrzymać przesyłkę do domu. Aby zrobić zakupy, wystarczy pobrać darmową aplikację mobilną RockPay, zeskanować kod produktu z plakatu, z umieszczonymi na nim wirtualnymi półkami oraz skompletować zamówienie.

– Świadomość ludzi dotycząca możliwości zrobienia spożywczych zakupów w internecie jest nadal na dość niskim poziomie, natomiast o możliwości dokonania takich zakupów przy użyciu telefonu komórkowego wie tylko nieliczna grupa osób. Cel jaki chcieliśmy osiągnąć to przede wszystkim zbudowanie świadomości ludzi dotyczącej robienia mobilnych zakupów i prezentacja możliwości jakie oferują technologie mobilne. mKonsument ma także pokazać, że tego typu zakupy są bardzo łatwe, szybkie, wygodne i co najważniejsze bezpieczne – mówi Błażej Patryn, dyrektor rozwoju zakupów przez internet w Piotrze i Pawle.

Niezwykle istotną rolę odgrywa w projekcie aplikacja RockPay. To dzięki niej możliwe jest nie tylko skompletowanie listy zakupów, ale przeprowadzenie całego procesu płatności z poziomu telefonu komórkowego. RockPay, jak powiedział Michał Paluszczak, kierownik ds. sprzedaży w Krajowym Integratorze Płatności SA otwiera zupełnie nowe pole do zastosowania systemu płatności internetowych. Aplikacja jest obecnie dostępna w sklepie Google Play dla telefonów z systemem Android, czeka na udostępnienie w Apple Store dla telefonów z systemem iOS.

Supermarkety Piotr i Paweł to obecnie blisko 90 sklepów w około 50 polskich miastach. Średnia powierzchnia sprzedażowa supermarketów Piotr i Paweł wynosi 1,1 tys. mkw.

Od 2003 roku prowadzona jest również sprzedaż internetowa (obecnie funkcjonuje ona w 10 miastach). Sieć należy do Piotr i Paweł SA z siedzibą w Poznaniu.
 

Reklama

Galeria Jurajska