Redan SA
Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA

Spółka Redan, właściciel sklepów odzieżowych Top Secret i Troll oraz dyskontów TextilMarket podkreśla, że optymalizuje swą sieć handlową. Jak poinformował zarząd, firma rozwija najbardziej rentowne kanały sprzedaży, jednocześnie zamykając niedochodowe placówki. Od początku 2012 roku należąca do Redan SA sieć sklepów powiększyła się netto o 37 placówek i liczy obecnie 500 lokali. Zwiększenie skali działania i rezygnacja z niedochodowych placówek, w opinii właścicieli, zapewnić ma poprawę wyników w kolejnych okresach.

– Stawiamy na rentowne kanały sprzedaży w Polsce. Poza e-commerce obejmuje to rozwój sklepów dyskontowych TextilMarket oraz placówek franczyzowych zlokalizowanych zarówno w Polsce, jak i na rynku rosyjskim i ukraińskim. W związku z pogarszającą się sytuacją rynkową te segmenty zapewniają nam stabilny wzrost sprzedaży i osiąganie marż na satysfakcjonującym poziomie – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

Obecnie firma posiada 500 sklepów. Dla porównania, na koniec 2011 r. miała 263 lokale. W tym roku spółka szczególnie stawia na dynamiczny rozwój sieci franczyzowej w Rosji i na Ukrainie, która liczy obecnie 50 salonów. Do końca roku przybędzie ich jeszcze 10. – Widzimy duży potencjał wzrostu sprzedaży na rynkach wschodnich. Jednocześnie otwieranie w tym regionie sklepów finansowane jest przez naszych partnerów handlowych, dzięki czemu nie musimy angażować własnych środków – dodaje Bogusz Kruszyński.