Factory Kraków
Factory Kraków, Neinver

– Centra outletowe na polski rynek wprowadziła firma Neinver. Początki były skromne, warto jednak je przypomnieć z okazji przypadającego jubileuszu- wspomina Monika Olejnik-Okuniewska, Senior Marketing & PR Manager, Neinver Polska.

W grudniu 2012 roku mija 10 lat od uruchomienia w Polsce pierwszego centrum wyprzedażowego. Otwarty wtedy Outlet Factory Warszawa Ursus odwiedziło w ostatniej dekadzie kilkanaście milionów klientów. Dziś sieć Factory to 4 centra wyprzedażowe, w których działa  427 sklepów. Funkcjonują one – oprócz Warszawy – we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie. W 2011 roku odwiedziło je w sumie 7 mln. konsumentów.

Jak podkreśla Monika Olejnik-Okuniewska powstanie pierwszego w Polsce centrum typu outlet poprzedziły dwuletnie przygotowania nie tylko do samej budowy.

-Działające w Polsce firmy odzieżowe i obuwnicze nie znały wówczas formatu centrum wyprzedażowego, dlatego pozyskanie pierwszych najemców było bardzo czasochłonne i wymagało długotrwałych przygotowań. Z chwilą otwarcia Factory Warszawa Ursus na powierzchni 10 tys. mkw – otwartych zostało kilkanaście z 49 sklepów, w zdecydowanej większości oferujących końcówki serii i nadwyżki produkcyjne. Sprzyjała temu przyjęta w pierwszym Factory formuła sklepów przyfabrycznych, wpisująca się dodatkowo w przemysłowy charakter dzielnicy Ursus, powszechnie kojarzonej z fabryką traktorów – mówi Monika Olejnik-Okuniewska.

Obecnie Neinver buduje piąte centrum wyprzedażowe, w podwarszawskiej dzielnicy Annopol. O  rynku centrów wyprzedażowych i jego potencjale będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.