Solar Company: 68 proc. zakupów realizowanych jest przy pierwszej wizycie w e-sklepie

Salon Solar

Salon Solar

Według założeń firmy sklep internetowy marki Solar miał pełnić dwie podstawowe funkcje. Został stworzony jako narzędzie dla klientek offline, czyli umożliwić tworzenie listy zakupów i zapoznanie się z nowościami firmy przed wizytą w sklepie. Drugim celem miało być umożliwienie zakupów online produktów, które trudno zdobyć w salonach marki.

Oba cele miały wspierać efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli poszukiwanie produktów w sieci i zakup w sklepach stacjonarnych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Divante oraz IMAS International w branży odzieżowej internet ma bezpośredni wpływ na 5,5 proc. ogólnej sprzedaży. Oznacza to, że przez internet bezpośrednio kupowanych jest 3,1 proc. produktów, a dodatkowo sieć służy jako decydujące źródło informacji przy kolejnych 2,4 proc. zakupów realizowanych w stacjonarnych sklepach.

Solar Company zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży damskiej oraz dodatków odzieżowych. Sieć sprzedaży spółki w Polsce i za granicą obejmuje ponad 230 placówek. W Polsce sieć skupia 204 punkty handlowe, składające się z 72 sklepów własnych, w tym 8 sklepów typu outlet, 8 sklepów franczyzowych, 116 sklepów partnerskich oraz 1 sklepu internetowego.

Za granicą sieć obejmuje 38 sklepów – 31 partnerskich oraz 7 franczyzowych zlokalizowanych  w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, na Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016