Grzegorz Czekaj, Echo Investment: w 2013 roku nie będzie poprawy na rynku centrów handlowych

Grzegorz Czekaj, dyrektor Galerii Echo

Grzegorz Czekaj, dyrektor Galerii Echo

– Rok 2012 był czasem, w którym mocno odczuliśmy recesję na rynku. Centra handlowe generalnie notowały spadki obrotów, ponieważ klienci bardzo ostrożnie wydawali pieniądze. Dlatego też wyniki wielu najemców nie były zbyt dobre. Zwłaszcza w centrach handlowych znajdujących się w miastach średniej wielkości, gdzie kryzys mocniej zaznaczył swoją obecność – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Grzegorz Czekaj, dyrektor Galerii Echo w Kielcach.

Zdaniem dyrektora kieleckiego centrum handlowego taka sytuacja może potrwać przez kolejne kilkanaście miesięcy. Inwestorzy muszą podejmować wyłącznie trafne decyzje. Problemy na polskim rynku mają także sieci odzieżowe, które w innych krajach radzą sobie całkiem dobrze.

– W 2013 roku nie spodziewałbym się diametralnych zmian. Myślę, że trudna sytuacja może potrwać nawet do przełomu 2013/2014. Póki co widać poważne problemy wielu najemców. Ogłaszanych jest sporo upadłości, nawet międzynarodowe sieci jak s.Oliver wycofują się z polskiego rynku. Optymizmem więc nie wieje, ale mam nadzieję, że dzięki wzajemnym ustępstwom i zrozumieniu, uda nam się przeczekać ten okres i relacja na linii zarządca centrum – najemca układać się będzie w duchu obopólnych korzyści – dodaje w rozmowie Grzegorz Czekaj.

Galeria Echo to jeden z największych obiektów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Obiekt powstał w wyniku modernizacji i rozbudowy funkcjonującego w latach ubiegłych centrum handlowego i został otwarty 18 sierpnia 2011 roku. Powierzchnia całkowita Galerii Echo wynosi 159 tys. mkw., z czego 70 tys. mkw. to powierzchnia handlowa, która mieści łącznie 300 sklepów. Posiada w swojej ofercie większość znanych marek. Oprócz sklepów, klienci mają do dyspozycji także bogatą część gastronomiczną i rozrywkową.

Obiekt firmy Echo Investment wyposażony jest również w wielopoziomowy parking na 2300 miejsc, w którym zastosowano system kierowania pojazdów do wolnych stanowisk oraz funkcję przypominania o miejscu zaparkowania pojazdu. Galeria posiada udogodnienia dla rodziców z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych.

 

 

Reklama

Galeria Jurajska