Sfinks Polska: firma zakończy rok z liczbą 110 restauracji

Restauracja Sphinx

Restauracja Sphinx

Firma Sfinks Polska SA, która zarządza restauracjami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło otworzyła w ostatnich dniach kolejny lokal gastronomiczny w centrum handlowym. W Galerii Korona Kielce rozpoczęła działalność restauracja sieci Sphinx. Jest to 95. restauracja otwarta pod tym logo przez spółkę.

Przedstawiciele firmy nie informują o planach nowych otwarć lokali gastronomicznych w 2013 roku. Wiadomo jednak, że kolejne restauracje Sphinx będą mierzyć od 150 do 200 mkw. powierzchni.

Sphinx w kieleckiej galerii zajmuje 170 mkw. powierzchni i jest to drugi lokal tej sieci działający w Kielcach. Nowy Sphinx to restauracja własna spółki. Lokal znajduje się na pierwszym piętrze Galerii Korona Kielce. Dla klientów przygotowano łącznie 92 miejsca, z czego 60 mieści się w osobnej sali restauracyjnej, a ponad 30 na terenie foodcourtu.

– Nowa restauracja w Kielcach to umocnienie naszej obecności w stolicy województwa świętokrzyskiego, gdzie działa już jeden lokal pod szyldem Sphinx. Do tej pory mieszkańcy tego miasta mogli spróbować naszych dań w restauracji znajdującej się przy kieleckim deptaku. Zależało nam jednak, by w Kielcach był także lokal działający w centrum handlowym. Nowa Galeria Korona Kielce znajduje się w atrakcyjnym miejscu, w ścisłym centrum miasta, toteż spełnia nasze oczekiwania – mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska.

Sphinx w Galerii Korona Kielce jest dziesiątym lokalem uruchomionym przez spółkę w 2012 roku. Wcześniej Sfinks Polska otworzyła restauracje w Ostrowcu Świętokrzyskim, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Zduńskiej Woli, Zgierzu, Kutnie, Starogardzie Gdańskim i Książu Wielkim.

Sfinks Polska zarządza siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Trzy lokale WOOK znajdują się w centrach handlowych.

Grupa Sfinks Polska po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował kolejny znaczący wzrost zysku brutto na sprzedaży – po 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł za rok wcześniejszy. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85 proc. rok do roku.

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016