Silesia City Center: ponad 15 mln klientów odwiedziło katowicką galerię w 2012

CH Silesia City Center

CH Silesia City Center

Centrum Handlowe Silesia City Center od stycznia do grudnia 2012 odwiedziło ponad 15 mln osób, aż o 16 proc. więcej niż w 2011 roku. – Ta tendencja utrzymywała się przez wszystkie miesiące roku. Na wzrost liczby odwiedzin wpływ miała przede wszystkim rozbudowa i nowe sklepy, zarówno w tzw. nowej jak i starej części centrum – powiedziała Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. Liczba odwiedzin w 2012 roku to najlepszy wynik centrum od jego powstania w 2005.

Silesia City Center należy do najczęściej odwiedzanych galerii handlowych na Śląsku i w Zagłębiu. Aż 91 proc. osób robiących zakupy w centrach handlowych w regionie deklaruje, że odwiedza Silesię więcej niż raz w miesiącu – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown. Tylko w grudniu galerię odwiedziło ponad 1,5 miliona osób. Dzień przed wigilią na zakupy do Silesii wybrało się ponad 70 tys. osób, tyle samo ruszyło na wyprzedaże już 27 grudnia.

– Silesia przyciąga przede wszystkim dzięki dużemu zróżnicowaniu marek. Oprócz popularnych sieciówek, Silesia ma największą wśród śląskich galerii ofertę marek luksusowych, restauracji i kawiarni. W pobiciu rekordu odwiedzin pomogły także rozbudowa w 2011 roku i pojawienie się 60 nowych sklepów. W tym salonów wielu marek, które na Śląsku dostępne są wyłącznie w Silesia City Center – wylicza Marta Drzewiecka. – W 2012 roku Silesia dodatkowo wzmocniła swoją pozycję tzw. remomercjalizacją, czyli wymianą w starej części centrum salonów na nowe. Dzięki temu w centrum pojawiło się kolejne 15 nowych marek – dodaje Drzewiecka .

Silesia City Center odwiedzali nie tylko mieszkańcy regionu. Szacuje się, że miesięcznie centrum odwiedza ponad 10 tys. obcokrajowców, głównie Czechów, Słowaków, Rosjan i Niemców.

Od powstania w 2005 roku do grudnia 2012 Silesia City Center odwiedziło ponad 90 milionów osób.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016