Salon H&M
Salon H&M, Shutterstock

W 2013 roku firma H&M planuje zwiększyć swoją ekspansję na świecie. Jesienią tego roku zostanie otwarty pierwszy sklep flagowej marki H&M w Serbii. Ponadto firma chce rozpocząć działalność także w Chile, Estonii, na Litwie i w Indonezji.

– Bardzo pozytywnie postrzegamy otwarcie pierwszego sklepu H&M w Belgradzie.  Zależy nam na tym, by móc zaoferować na tamtejszym rynku modę w najkorzystniejszej cenie – mówi Karl-Johan Persson, CEO H&M.

W ostatnich dniach firma zapowiedziała także debiut w 2013 roku swojej najnowszej marki & Other Stories. Wiosną zostanie otwartych 7 pierwszych sklepów & Other Stories w Europie. Produkty marki będą również sprzedawane w sklepach internetowych w 10 europejskich krajach.

Pierwsze salony nowej marki zostaną otwarte w Barcelonie, Berlinie, Kopenhadze, Londynie, Mediolanie, Paryżu i Sztokholmie. Sklepy online & Other Stories będą działać w: Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

H&M planuje rozwój sprzedaży także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. – Rynek on-line rozwija się coraz szybciej, ze szczególnie silnym wzrostem zakupów przez smartfony i tablety. Już z początkiem 2013 roku zaoferujemy całkowicie mobilny sklep on-line obecny na ośmiu rynkach. Tymczasem zintensyfikowaliśmy przygotowania do otwarcia e-sklepów H&M na nowych rynkach. Potrzebujemy jednak więcej czasu na wprowadzenie naszego sklepu on-line w USA. Będziemy starali się, by został on uruchomiony do lata 2013 – mówił w ostatnich miesiącach 2012 roku Karl-Johan Persson.

H&M posiada obecnie ponad 2700 sklepów. Do grupy należą sklepy sieci: H&M, COS, Weekday, Cheap Monday, H&M Home i Monki.