Rośnie sprzedaż internetowa w Polsce
Rośnie sprzedaż internetowa w Polsce

Z danych porównywarki cen Nokaut.pl wynika, że najaktywniejszymi internetowymi kupującymi w 2012 roku byli mieszkańcy województwa mazowieckiego. Niemal co czwarty internauta poszukujący ofert za pomocą Nokaut.pl pochodził właśnie z tego regionu. Kolejne miejsca w rankingu przypadło województwu: śląskiemu (pow. 13 proc.), wielkopolskiemu (pow. 9,7 proc.), małopolskiemu (pow. 9,5 proc.) oraz dolnośląskiemu (pow. 7,7 proc.). Najmniej aktywni okazali się mieszkańcy województwa: podlaskiego (1,95 proc.), lubuskiego (pow. 1,4 proc.) oraz opolskiego (1,4 proc.).

Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat. Duże ośrodki przemysłowe oraz bogatsze regiony przodują w zakupach internetowych na całym świecie. Wyniki analizy Nokaut.pl potwierdzają różnice zarówno ekonomiczne jak i demograficzne między poszczególnymi regionami Polski. Duży wpływ ma na ten stan również rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej oraz poziom zamożności mieszkańców.

Powyższe dane pomijają jednak jeden istotny fakt – duże miasta i bogatsze regiony przyciągają mieszkańców innych części Polski. Migracja zarobkowa może mieć więc znaczący wpływ na gorsze wyniki uzyskane przez pozostałe województwa.

– Warto zwrócić uwagę na to, że zakupy internetowe są doskonałą szansą dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Często mieszkają oni daleko od dużych centrów handlowych, a co za tym idzie mają trudniejszy dostęp do atrakcyjnych cenowo produktów – mówi Fabian Adaszewski, PR manager grupy Nokaut. – Dla nich zakupy online mają szczególną wartość. Dużo szersza oferta oraz znacznie atrakcyjniejsze ceny w stosunku do lokalnego rynku to poważna przewaga sklepów internetowych.

Z danych Nokaut.pl wynika, że najczęściej poszukiwanymi produktami w 2012 roku były smartfony, konsole gier oraz aparaty.