SCF Newcomer Retailer of the Year 2013
SCF Newcomer Retailer of the Year 2013

Zdaniem Jury, na tytuł Newcomer Retailer of the Year 2013, zasłużyły trzy marki, które zadebiutowały na polskim rynku w ubiegłym roku i mają szczególny potencjał do rozwoju w latach kolejnych.

Nominowanymi zostały COS, KiK oraz Ania Kruk.

Jury w składzie Klaudia Woźniak z Colliers International, Ewa Ściubidło z BOIG, Patrycja Dzikowska z Jones Lang LaSalle, Renata Kusznierska z Savills, Piotr Kaszyński z Cushman & Wakefield oraz Maciej Celmer z Mallson wyróżniło te trzy marki m.in. za dobrze opracowaną strategię wejścia na polski rynek.

– Marki zostały wyróżnione przede wszystkim za dobrze opracowaną strategię wejścia na rynek, szybkie zaistnienie w świadomości konsumentów oraz ciekawy koncept salonów – powiedziała Ewa Ściubidło, Associate Director BOIG.

COS, marka należąca do sieci H&M, pojawiła się na polskim rynku w czerwcu 2012 roku. Obecnie ma w Polsce dwa salony: w warszawskim domu handlowym Mysia 3 oraz w Centrum Handlowym Stary Browar w Poznaniu. Sieć oferuje odzież zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i dzieci. Marka COS powstała w marcu 2007 r. wraz z otwarciem pierwszego sklepu w Londynie. Odzież COS jest droższa o kilkadziesiąt procent od artykułów H&M. COS dysponuje siecią ponad 60 sklepów i jest dostępna m.in. w: Anglii, Niemczech, Holandii, Danii, Francji, Hiszpanii, Belgii, Irlandii, Szwecji, Włoszech, Finlandii, Chinach, Kuwejcie i Austrii.

KiK to niemiecka sieć dyskontowa. Pierwszy sklep tej marki na  polskim rynku uruchomiono w marcu 2012 roku w Środzie Wielkopolskiej. Kolejne salony otwarto m.in. w Zabrzu, Tarnowskich Górach, Częstochowie i Tarnowie. – Początki naszego pierwszego polskiego sklepu w Środzie Wielkopolskiej były bardzo udane. Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki i przekonaliśmy już klientów ze Środy Wielkopolskiej, że moda i wyroby włókiennicze wcale nie muszą być drogie – mówi Steffen Rosenbauer, dyrektor zarządzający KiK Intenational. Sieć KiK oferuje odzież dla każdej grupy wiekowej. Założona w 1994 r. w Niemczech firma KiK Textilien und Non-Food GmbH jest obecnie właścicielem około 3,2 tys. oddziałów w ośmiu krajach europejskich.

Ania Kruk to marka sieci sklepów z biżuterią  stworzona przez rodzinę Kruków. Za kreację kolekcji i koncept salonów odpowiada Anna Kruk, a za ekspansję sieci Wojciech Kruk. Obecnie w ramach sieci funkcjonują 4 salony zlokalizowane tylko w centrach handlowych. Pierwszy powstał  w czerwcu 2012 roku w poznańskim centrum Stary Browar. Kolejne w Częstochowie – w Galerii Jurajskiej, Łodzi – w Galerii Łódzkiej oraz w Warszawie w Galerii Mokotów. – W planach na 2013 jest otwarcie od 10 do 15 kolejnych salonów – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet firmująca markę Anna Kruk. Firma chce otwierać sklepy w  najbardziej prestiżowych centrach handlowych. W tym roku sklepy Ania Kruk pojawią się w takich miastach jak Wrocław, Szczecin, Katowice oraz Trójmiasto.

Ogłoszenie zwycięzcy w tej i pozostałych kategoriach oraz wręczenie nagród odbędzie się 7 marca 2013, podczas Shopping Center Forum 2013 Spring Edition. Więcej o wydarzeniu i uczestnikach Forum na stronie scf.retailnet.pl