Lokal Subway
Lokal Subway

Firma Subway, do której należy największa sieć fast-food na świecie o tej samej nazwie, planuje dalszą ekspansję na naszym rynku. Przedstawiciele firmy potwierdzili w rozmowie z redakcją Retailnet, że obecnie trwa budowa kolejnych 10 lokali gastronomicznych sieci. Punkty sprzedaży Subway otwierane są zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach.

Pierwsza w tym roku restauracja Subway została otwarta w Sopocie przy ul. Bohaterów Monte Cassiono 39. Lokal zajmuje dwa poziomy na łącznej powierzchni 90 metrów kwadratowych.

– Obecnie na krajowym rynku działa 70 restauracji Subway. Restauracje naszej sieci są najczęściej lokowane w galeriach handlowych lub w lokalach przy głównych ulicach miast, w miejscach generujących duży ruch pieszych, z dobrą widocznością i w okolicach z potencjałem rozwojowym. Sieć Subway pojawia się też w innych, mniej typowych miejscach jak szpitale, biura, uniwersytety czy stacje benzynowe – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Michał Dorszewski, agent rozwoju marki w województwach mazowieckim, podlaskim i warmińsko-mazurskim.

Za ekspansję marki w Polsce odpowiadają agenci rozwoju. W Polsce jest to: Michał Dorszewski, odpowiedzialny za województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie, Paulina Patelka, której podlega obszar Wielkopolski i województwa łódzkiego, Szymon Mudry rozwijający markę na Pomorzu, w województwie zachodniopomorskim i kujawsko-pomorskim oraz Michał Piasecki działający na obszarze Małopolski, województwa świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego.

Informacje związane z rozwojem franczyzy sieci można znaleźć na stronie internetowej marki Subway.

– W ciągu ostatniego roku otworzyliśmy 16 lokali Subway. Obecnie sieć jest liderem wśród restauracji szybkiej obsługi na świecie. W Polsce marka Subway jest coraz bardziej popularna i znana coraz większej liczbie klientów. To sprawia, że lokale sieci są cenionymi  przez centra handlowe najemcami. Wnosimy do nich sprawdzone know-how i produkt znany ze swojej jakości w 100 krajach świata. Sandwicze są przyrządzane ze świeżych składników, na oczach klienta i według jego życzenia – dodaje Michał Dorszewski.

Z końcem 2012 roku liczba franczyz Subway zlokalizowanych poza USA i Kanadą przekroczyła 10 tysięcy. Dziś  Subway liczy ponad 38 tys. restauracji w 100 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwszy punkt sprzedaży firmy w Polsce powstał w 2000 r. w Warszawie.

Historia marki Subway rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera Pete’s Super Submarines, bar z sandwiczami, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierane są kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do Subway. Kolejne lata to pasmo sukcesów, do czego przyczynia się powstanie systemu franczyzy.