McDonald’s: w styczniu spadła sprzedaż w europejskich restauracjach

McDonald’s

McDonald’s

Restauracje sieci McDonald’s działające na świecie od co najmniej 13 miesięcy odnotowały spadek sprzedaży o 1,9 proc. w styczniu 2013 roku. Dla porównania w analogicznym okresie roku 2012 sprzedaż wzrosła o 6,7 proc.

W samej Europie w styczniu br. sprzedaż obniżyła się o 2,1 proc. Najgorsze wyniki sprzedaży odnotowano w Niemczech i we Francji.

Spółka poinformowała, że również w lutym 2013 roku spodziewa się spadku globalnej sprzedaż o około 3 proc.

McDonald’s w 2013 roku planuje zainwestować około 3,2 mld dolarów w uruchomienie około 1,5 – 1,6 tys. nowych restauracji. Globalna sprzedaż McDonald’s na wszystkich rynkach w 2012 roku wzrosła o 3,1 proc. w porównaniu do 2011 roku.

McDonald’s, na polskim rynku zadebiutował w 1992 roku otwierając lokal w Warszawie. Dziś sieć funkcjonuje w 120 miastach Polski, gdzie posiada 301 placówek, w tym 169 prowadzonych na zasadzie franczyzy, przez 56 przedsiębiorców. W polskich placówkach sieci zatrudnionych jest ponad 16 tys. pracowników.

Sieć lokali należących do McDonald’s Polska to 214 barów samochodowych typu McDrive, 81 z opcją McCafe oraz 44 z opcją Gym’n’fun.

McDonald’s, na świecie posiada ponad 34 tys. restauracji w 119 krajach

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016