Telepizza
Telepizza

TelePizza Poland sp. z o.o., właściciel sieci pizzerii, do końca lutego 2013 roku zrealizowała roczny plan rozwoju sieci. Od początku tego roku spółka uruchomiła pięć placówek franczyzowych. Aktualnie poszukuje franczyzobiorców w Poznaniu.

Jak podkreśla zarząd spółki, dobry początek roku zachęca do kolejnych otwarć. Priorytetem w rozwoju sieci Telepizza jest właściwy dobór lokalizacji. – Analizujemy strukturę lokalnego rynku pod względem konkurencji oraz liczby potencjalnych klientów. Bardzo starannie dokonujemy wyboru. Placówki powstają tylko w najbardziej rokujących miejscach – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Polska.

Telepizza samodzielnie wybiera miejsca inwestycji. Sieć negocjuje ceny najmu oraz warunki korzystania z nowych powierzchni. Franczyzobiorcy zainteresowani konceptem biznesowym Telepizza mogą otworzyć pojedynczy lokal lub zainwestować w kilka pizzerii naraz. Średnia powierzchnia lokalu to 100 mkw.

Aktualnie Telepizza zainteresowana jest rozwojem w Poznaniu. W dniach 27 – 28 lutego sieć organizuje w mieście spotkanie informacyjne dla kandydatów na franczyzobiorców. Przedstawiciele firmy zaprezentują główne założenia związane z modelem biznesowym pizzerii oraz współpracą licencyjną.

– Spotkania odbędą się w restauracjach Telepizza. Dzięki temu potencjalni partnerzy poznają biznes od kuchni. Osoby zainteresowane współpracą zobaczą z bliska, na czym w praktyce polega prowadzenie restauracji: zarządzanie kucharzami, obsługą i stanem magazynowym  – mówi Iwona Olbryś.

Wielkopolska wpisuje się w rozpoczętą w 2012 roku ogólnopolską strategię Telepizzy. Polega ona na restrukturyzacji i reorganizacji lokali w niektórych dużych miastach, do których zalicza się również Poznań. Celem aktualnej polityki rozwoju jest maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego rynku, który wynika z rozbudowy nieruchomości mieszkalnych.

Aktualnie w Polsce funkcjonuje 113 lokali Telepizza – 43 placówek franczyzowych i 70 placówek własnych.

W 2012 roku Telepizza sprzedała ponad 6 mln sztuk pizzy, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost oraz zrealizowała 3 mln zamówień telefonicznych.

Telepizza to marka, która poza Polską obecna jest w takich krajach jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Kolumbia czy Chiny. Pierwszy lokal sieci powstał w Madrycie, gdzie obecnie znajduje się centrala firmy.

Sieć utworzona we wspomnianych krajach składa się z ponad 1000 lokali. W Polsce Telepizza zadebiutowała w 1992 r. Pierwszy lokal powstał w Warszawie przy ulicy Prostej. W 2001 r. wprowadzono system franczyzowy.