Grupa Puma: plany otwarcia sklepów franczyzowych marki Tretorn

Butik Tretorn

Butik Tretorn

W 2012 roku uruchomiono pierwszy w Europie monobrandowy butik z obuwiem szwedzkiej marki Tretorn. Salon o powierzchni 67 mkw. znajduje się w warszawskiej galerii Klif. Właścicielem i oficjalnym dystrybutorem Tertorn na Polskę jest firma Puma, która nabyła markę w 2001 roku.

– Obecnie w Polsce działa jeden salon Tretorn. Planujemy rozwijać sieć poprzez otwieranie sklepów na zasadzie franczyzy w centrach handlowych i przy głównych ulicach miast. Jednak nie mogę potwierdzić, kiedy zostanie uruchomiony kolejny salon monobrandowy. Na razie produkty marki są dostępne w sieciach obuwniczych m.in.: Apia, Riccardo, Zebra, Menbur, Smyk. Do końca roku produkty Tretorn będą dostępne w 50 punktach sprzedaży w Polsce – powiedział portalowi Michał Stojek z Puma Polska sp. z o.o.

– Od lipca zeszłego roku funkcjonuje również sklep internetowy marki Tertorn – dodał Michał Stojek.

Obecnie na świecie działają cztery sklepy własne marki Tretorn m.in. w Stanach Zjednoczonych i Azji.

Historia Tretorn sięga końca XIX wieku, kiedy to ojciec marki, Johan Dunker założył pierwszą fabrykę w Helsinborgu na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Firma zajmowała się produkcją kaloszy, które z biegiem lat zyskiwały coraz to nowych nabywców. Buty Tretorn zostały uznane nie tylko w Szwecji, ale także w Danii i Niemczech. Firma zajęła się także produkcją piłek tenisowych. Z czasem do piłek dołączyły pierwsze buty do uprawiania tenisa – Nylite. Obecnie firma oferuje swoim klientom kalosze, sportowe obuwie, odzież, kurtki przeciwdeszczowe czy sprzęt do tenisa.

Grupa Puma jest także właścicielem takich marek jak Cobra Golf oraz Hussein Chalayan. Firma została założona w Niemczech w 1948 roku i dostarcza swoje produkty do ponad 120 krajów. Zatrudnia ponad 9 tys. pracowników na całym świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016