Oświetlenie Philips
Oświetlenie Philips

Podczas marcowego Shopping Center Forum 2013 Spring Edition odbędą się liczne panele dyskusyjne prowadzone przez specjalistów, poświęcone zagadnieniom związanym z centrami handlowymi. Jeden z nich będzie dotyczył rozwiązań ekologicznych w krajowych obiektach handlowych.

Panel pod tytułem „Zielone centra, czysty zysk” będzie próbował odpowiedzieć na pytanie jakie korzyści mogą czerpać deweloperzy i najemcy z zastosowania energooszczędnych rozwiązań w centrach handlowych.

Panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych gości poprowadzi Renata Kusznierska, dyrektor działu powierzchni handlowych i zarządzania nieruchomościami w firmie Savills. Renata Kusznierska posiada ponad 13-letnie doświadczenie w doradztwie w branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest odpowiedzialna za komercjalizację Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi.

– Aby spojrzeć w przyszłość nie trzeba dziś szukać daleko. Kierunki rozwoju na rodzimym rynku nieruchomości wyznaczył już sektor budynków biurowych, gdzie od kilku lat wiodącym trendem i myślą przewodnią przyświecającą deweloperom jest zrównoważony rozwój. Temat zielonych centrów handlowych w Polsce nadal raczkuje i są one nowym trendem rozwoju. W Polsce jest już wiele obiektów, z których będziemy korzystać przez kolejne 20 lat. Zdecydowana większość z nich nie była budowana w oparciu o ekologiczne rozwiązania. Dzisiaj te kwestie nabierają istotnego znaczenia i z pewnością będą miały wpływ na relacje pomiędzy wynajmującym i najemcą w przyszłości – mówi w rozmowie z Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills.

– Zachęcam do wzięcia udziału w panelu, ponieważ nie będziemy mówić o samej ideologii stosowania ekologicznych rozwiązań. Chcemy udowodnić, że ekologia w lokalach najemców umożliwia świetną ekspozycję asortymentu, a przy tym pozwala dużo zaoszczędzić. Widzimy już w Polsce, że inwestorzy stosują zrównoważone rozwiązania w swoich obiektach, ale najemcy nie chcą ich stosować  – dodaje Renata Kusznierska. – Powiemy więc, co najlepiej sprawdza się w obiektach handlowych i w jaki sposób możemy dzięki temu zaoszczędzić. Zaprosiliśmy między innymi przedstawicieli marek Vistula i Puma, którzy już stosują zrównoważone rozwiązania i są z tego bardzo zadowoleni.

Panel dyskusyjny odbędzie się z udziałem zaproszonych gości: Krzysztofa Apostolidisa, prezesa Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi, Jarosława Witka, starszego projektanta w Arup Polska. BREEAM International Assessor, Tomasza Waszkiewicza, dyrektora sprzedaży segmentu Retail&Hospitality w Philips Lighting Poland, Artura Leśniewskiego, koordynatora rozwoju sieci detalicznej Puma i Marcina Rydza, dyrektora inwestycyjnego Vistula Group.

Savills to wiodąca firma doradcza na ogólnoświatowym rynku nieruchomości , zatrudniająca 20 tys. specjalistów w ponad 500 biurach w obu Amerykach, Wielkiej Brytanii, Europie, Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Firma oferuje szeroki zakres profesjonalnych usług doradczych, zarządczych i transakcyjnych klientom na całym świecie.

Firma Savills jest partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013, która odbędzie się 7 marca 2013 roku w Hotelu Hilton w Warszawie. W jednodniowej edycji wiosennej Forum weźmie udział 600 uczestników. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.scf.retailnet.pl.