Prima Moda: spółka zamknęła dwa sklepy w IV kwartale 2012

Salon Prima Moda

Salon Prima Moda

W IV kwartale 2012 roku spółka Prima Moda intensywnie realizowała proces reorganizacji pionu sprzedaży, którego ostatecznym efektem było zmniejszenie liczby sklepów o 2 lokalizacje oraz istotne zmiany wewnętrzne. Tak kluczowe wydarzenia miały istotny wpływ na sytuacje operacyjną spółki i wyniki w Iv kwartale 2012 roku. Przychody w tym okresie wyniosły ponad 15,2 mln zł i były niższe od osiągniętych w  analogicznym okresie roku poprzedniego (16,5 mln zł), przy marży brutto ze sprzedaży 55,22 proc wobec 56,62 proc.

Co najważniejsze, spółka obniżyła podstawowe koszty operacyjne i nie wliczając rezerw ukształtowały się one na poziomie ok. 7,9 mln zł. Koszty sprzedaży wyniosły 7,1 mln zł i różniły się o jedyne 46 tys. zł rok do roku, a koszty ogólnego zarządu były niższe o 146 tys. zł i wyniosły 725 tys. zł. Należy podkreślić, iż pozytywny efekt na polu obniżonych kosztów jest wstępnie widoczny w IV kwartale, natomiast będzie on w pełni widoczny w kolejnych okresach. Negatywny efekt po stronie sprzedażowej, ma charakter przejściowy, natomiast pozytywny wpływ na sklepy typu LFL (porównywalnych) będzie widoczny dopiero w kolejnej kolekcji – Wiosna/Lato 13.

Przypomnijmy, spółka Prima Moda podjęła działania związane z reorganizacją struktur sprzedaży oraz sieci sklepów w 2013 roku. – Sklepy, z których wynajmującymi nie porozumiemy się  co do oczekiwanej formuły rozliczeniowej lub poziomu czynszu będą zamykane. Ten proces rozpoczęliśmy już w 2011 roku, kiedy zamknęliśmy dwa punkty sieci. Natomiast salony dla nas najważniejsze będą odświeżane i wzmacniane na rynku lokalnym – powiedział portalowi Retailnet Piotr Miednik, dyrektor finansowy Prima Moda SA.

W zeszłym roku został otwarty jeden salon Prima Moda w Centrum Handlowym Promenada. – Uznajemy tą inwestycję za trafioną. Ponadto zamknęliśmy dwa sklepy, które nie spełniały naszych oczekiwań, pod względem wyników i rentowności – dodał Piotr Miednik.

Prima Moda SA działa na rynku obuwniczym od początku lat 90 tych. Sklepy Prima Moda oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie.

Obecnie Prima Moda posiada 43 salony, w tym tylko jeden jest zlokalizowany poza galerią handlową. W 2011 roku spółka otworzyła 7 salonów własnych zarówno w nowych, jak i istniejących galeriach m.in. w Blue City Warszawa. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi 100 mkw. Spółka dla swoich sklepów w centrach handlowych preferuje lokalizacje na parterze, w towarzystwie znanych brandów modowych.

Reklama

Galeria Jurajska