Sklep Empik

Zarząd spółki NFI EM&F poinformował o strategii rozwoju dla segmentu Empik oraz Smyk. W planach jest m.in. rozwój sieci Empik online zagranicą, głównie w Turcji, Rosji oraz Niemczech a także dalsze otwarcia salonów Smyk.

Strategia zakłada rozwój sieci salonów Smyk na rynkach zagranicznych, takich jak Turcja, Rosja i Niemcy.

Zarząd planuje także zastąpienie nisko-marżowych kategorii o malejącej sprzedaży ( tj. prasa, muzyka, filmy, multimedia) asortymentem nie-wydawniczym (artykuły podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, akcesoria kuchenne, przybory szkolne, gadgety, itp.).

Spółka w najbliższym czasie także mocno postawi na wzbogacenie oferty własnej marki modowej (Cool Club), zwiększenie udziału własnych zabawek (marki Smiki, Value Toys) i wprowadzenie kosmetyków dla niemowląt (Smilo) – poinformował w komunikacie Maciej Szymański prezes zarządu NFI EM&F.

Przychody ze sprzedaży Grupy EMF wzrosły w 2012 r. o 10 proc. r/r do 3 243 mln zł – najwyższego poziomu w historii. Wzrost przychodów w Grupie Empik w opinii zarządu, wynika przede wszystkim z dynamicznego rozwoju handlu internetowego oraz spółek budujących kontent cyfrowy (e-muzyka, e-booki).

W Grupie Smyk dynamiczny wzrost sprzedaży jest efektem międzynarodowego rozwoju sieci sprzedaży (otwarcie 27 sklepów), wysokich wzrostów sprzedaży LFL, czyli na bazie porównywalnych sklepów (5,8 proc. r/r), a także rozszerzenia oferty sprzedaży w zakresie ubranek oraz akcesoriów dziecięcych.

Przypomnijmy, Na koniec grudnia 2012 r. sieć sprzedaży liczyła 631 punktów o łącznej powierzchni netto ponad 343 tys. mkw. W 2012 r. grupa otworzyła 82 sklepy i szkoły, oraz zamknęła 18 punktów. Spośród wszystkich spółek grupy, w 2012 najwięcej sklepów otworzyła Grupa Smyk, otwierając nowe placówki w Polsce (9 salonów oraz 1 zamknięcie) oraz na terenie Europy (łącznie 15 placówek i innych krajach). Wzrost ilości punktów sprzedaży w 2012 r. w Grupie Empik spowodowany jest głównie otwarciami salonów partnerskich.