Inditex: wzrost sprzedaży w 2012 roku o 16 proc.

Zara

Zara

Z najnowszego raportu firmy wynika, że Inditex zakończył 2012 rok z liczbą 6009 sklepów swoich marek. Łącznie w ubiegłym roku otwarto 482 salony.

Nowe sklepy zostały otwarte na 64 rynkach. Pierwsze punkty sprzedaży firmy rozpoczęły działalność m.in. w: Armenii, Bośni i Hercegowinie, Ekwadorze i Macedonii.

Grupa odzieżowa otworzyła pierwsze sklepy Pull&Bear w Austrii, Kolumbii i Tajlandii. Salony Massimo Dutti pojawiły się w USA (w Nowym Jorku i Waszyngtonie), w Kanadzie i na Tajwanie. W Meksyku otwarto pięć pierwszych sklepów sieci Stradivarius. Zara Home zadebiutowała w Brazylii, a dwa sklepy Uterqüe otwarto w Chinach – w Pekinie i w Hongkongu.

W Rosji łącznie otwarto 75 nowych sklepów. Wzmożona ekspansja objęła też Polskę, gdzie otwarto 38 nowych sklepów. Po kilkanaście salonów marek Inditex pojawiło się w Rumunii, Francji, Niemczech oraz Turcji.

W ostatnim roku grupa odzieżowa rozwijała także sieć sklepów online. W 2012 roku zdobyła 23 nowe rynki. Za najważniejsze otwarcie online firma uważa sklep Zara w Chinach. W tym roku firmie udało się rozpocząć sprzedaż online w Kanadzie.

Firma planuje uruchomić sklep online w Rosji na przełomie jesieni i zimy 2013 roku.

Zysk netto ze sprzedaży produktów grupy Inditex w 2012 r. wyniósł łącznie 2,3 miliarda euro, co stanowi wzrost o 22 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Firma zanotowała wzrost sprzedaży w 2012 roku o 16 proc. w porównaniu rok do roku.

W 2012 roku grupa Inditex stworzyła prawie 11 tys. nowych miejsc pracy. Tym samym zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016