Komercjalizacja Poznań City Center, flagowej inwestycji TriGranit Development Corporation w Polsce realizowana wspólnie ze spółką PKP SA, postępuje zgodnie z przyjętymi założeniami.

Zarząd TriGranit Management sp. z o.o. odpowiedzialny za komercjalizację kompleksu poinformował, że obiekt ma zabezpieczony wynajem powierzchni w ponad 70 proc. Są to zarówno umowy najmu, jak i listy intencyjne podpisane z najemcami.

– Obrany przez TGM kierunek kształtowania tenant mixu PCC udało się w dużej mierze zrealizować. Centrum będzie w przeważającym stopniu oferowało marki modowe ze średniej półki cenowej. Wśród branż uzupełniających pojawią się m.in. sport, artykuły dla dzieci, kosmetyki. W Poznań City Center znajdą się marki oferujące produkty dla szeroko rozumianej klasy średniej oraz usługodawcy – poinformował redakcję Retailnet Przemysław Terlecki, reprezentujący TriGranit.

W ostatnim czasie TGM udało się sfinalizować duże i zdaniem zarządu, istotne z punktu widzenia oferty handlowej transakcje. Wśród nich znalazły się umowy z Grupą Inditex na 3 marki – Stradivarius ( 513 mkw.), Bershka (748 mkw.) oraz Pull&Bear ( 600 kw.) i z Grupą LPP SA z którą podpisano aneksy do umów na poszerzenie powierzchni salonów Mohito, Sinsay, Cropptown oraz House. Sfinalizowano także  umowę z wywodzącą się z Poznania siecią Carry ( 694 mkw. powierzchni).

Ponadto podpisany został list intencyjny z dużym operatorem sklepów sportowych na terenie Polski na powierzchnię 990 mkw.

Poznań City Center będzie miał 60 tys. mkw., 250 sklepów i punktów handlowo- usługowych, w tym dwa foodcourty i 25 punktów związanych z gastronomią ( restauracje, kawiarnie, bary szybkiej obsługi). Oferta gastronomiczna składać się będzie zarówno z restauracji międzynarodowych sieci takich jak Pizza Hut, McDonald’s, KFC, Burger King, Nordsee czy Subwey, jak również z lokali polskich firm sieciowych ( Sphinks i Pizza Dominium oraz bary typu fast food jak Olimp, Salad Story, Thai Wook, Apetito). Branżę kawiarnianą reprezentować będą m.in. Coffee Heaven, Grycan, Cinnabon, Mount Blanc, Cukiernia Sowa.

– Świetna lokalizacja PCC w centrum miasta i w obrębie ruchliwego centrum komunikacyjnego sprawia, że funkcja gastronomiczna będzie tu jedną z wiodących. Wszystkie lokale gastronomiczne są już wynajęte – informuje Terlecki.

Obszar zajmowany przez Poznań City Center to 4 ha. Powierzchnia brutto galerii to 140 tys. mkw., powierzchnia netto galerii (GLA) to ok. 58 tys. mkw..

Wartość projektu szacowana jest na kwotę 240 mln euro.