Intersport: kontynuacja procesu optymalizacji powierzchni handlowej w 2013 roku

Sklep Intersport

Sklep Intersport

Spółka Intersport w 2012 roku wypracowała 20 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży.

Na działalności podstawowej (bez dodatkowej sprzedaży podczas EURO) Intersport uzyskał 13 proc. wzrost, z czego na sklepach porównywalnych poprawił przychody o 8 proc. w stosunku do roku 2011. Dzięki szybszej rotacji towarów poprawiła się także płynność finansowa spółki.

W roku 2012 znaczący udział w obrotach (99,2 proc.) Intersport Polska S.A. miała sprzedaż artykułów sportowych. Pozostałą część przychodów (0,8 proc.) generowały usługi serwisu narciarskiego, rowerowego, tenisowego i rolkowego. Spółka posiada w sprzedaży około 10 tys. artykułów do uprawiania 40 popularnych dyscyplin sportowych.

– W roku 2012 rozpoczęliśmy proces optymalizacji powierzchni handlowej. Zamknęliśmy jeden nierentowny sklep zlokalizowany w CH Plaza Kraków i uruchomiliśmy dwie nowe lokalizacje, na dobrych warunkach finansowych, w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim. Proces ten będziemy kontynuować w bieżącym roku. Przed nami kolejny rok wytężonej pracy. Widzimy duży potencjał drzemiący w sprzedaży całorocznych grup towarowych. Chcemy utrzymać obroty na porównywalnym poziomie i skoncentrować się na poprawie rentowności w salonach. Jesteśmy przekonani, że potrafimy wykorzystać nasze 25-letnie doświadczenie prowadzenia biznesu w branży sportowej, do osiągnięcia założonych na ten rok celów – podsumował rok Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport SA.

W strategii na 2013 rok, jak podano w komunikacie, nie wyklucza się otwierania sklepów w nowych lokalizacjach.

Przypomnijmy Intersport otwiera swoje salony w największych centrach handlowych w wiodących miastach Polski. Powierzchnia sklepu ma ok. 1 tys. mkw., wszystkie salony mają ujednolicony wystrój. Ofertę tworzą marki producentów sportowych. Spółka oferuje pełną gamę towarów dla około 40 dyscyplin sportu. Obecnie w sieci znajdują się 32 salony.

 

Reklama

Galeria Jurajska