Szymon Dąbrowski, Tchibo: ekspansja w centrach, które gwarantują wysoki wskaźnik odwiedzalności

Szymon Dąbrowski, Tchibo

Szymon Dąbrowski, Tchibo

Obecnie sieć sklepów Tchibo w Polsce składa się z 48 sklepów regularnych i 3 sklepów typu outlet. W tym roku spółka planuje poszerzenie swego portfolio o kilka salonów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

– Naszym założeniem jest rozważne planowanie ekspansji sieci i wybór najlepszych lokalizacji, które spełniają wewnętrzne kryteria. W 2012 roku otworzyliśmy jeden sklep w Galerii Rzeszów oraz zmieniliśmy lokalizację jednego sklepu w ramach tego samego centrum handlowego. W 2011 otworzyliśmy 6 nowych sklepów i zmieniliśmy lokalizację jednego sklepu w ramach tego samego centrum handlowego.  Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku zmieniliśmy wystrój naszego flagowego sklepu w Galerii Mokotów, dopasowując go jeszcze lepiej do potrzeb klientów  – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Szymon Dąbrowski, dyrektor sklepów Tchibo, Tchibo Warszawa sp. z o.o.

Średnia powierzchnia najmowanych przez Tchibo lokali wynosi między 130 mkw. a 150 mkw. Rozwój sieci sprzedaży jest finansowany z bieżącej działalności.

– W obecnym roku planujemy poszerzenie portfolio o kilka sklepów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w których widzimy duży potencjał wynikający z siły nabywczej i relatywnie niskiej reprezentacji naszych sklepów. Planujemy otworzyć je w centrach handlowych, które charakteryzują się stałą, wysoką odwiedzalnością. Tchibo poszukuje przede wszystkim lokalizacji o wysokiej i przewidywalnej frekwencji. Bierzemy pod uwagę centra handlowe, które ze względu na swoją dostępność dla klientów i atrakcyjną ofertę różnych najemców gwarantują wysoki wskaźnik odwiedzalności na oczekiwanym przez nas poziomie. Na gruncie polskim centra handlowe zdominowały handel detaliczny, stąd możliwości uruchamiania sklepów ulicznych są bardzo ograniczone, pomimo że koncept Tchibo, którego filarem jest połączenie oferty kawowej i dobrej jakości produktów z cotygodniowych kolekcji świetnie sprawdza się w lokalizacjach ulicznych, np. w Niemczech – dodaje Szymon Dąbrowski.

Oprócz sklepów tradycyjnych Tchibo prowadzi również sklep internetowy Tchibo.pl, który jest sklasyfikowany w pierwszej dziesiątce największych sklepów internetowych w Polsce pod względem liczby użytkowników. Oba kanały sprzedaży, jak podkreśla zarząd spółki, wspierają się, wykorzystując swój potencjał.

–  Staramy się zrozumieć powody, dla których nasi klienci mieliby odwiedzać dane centrum handlowe, niezależnie od tego czy mówimy o istniejącym czy planowanym projekcie. Niebagatelną rolę w procesach decyzyjnych odgrywa dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce, który daje dostęp do naszej oferty niezależnie od miejsca zamieszkania oraz podaży powierzchni handlowej na lokalnym rynku. Synergia tych dwóch kanałów jest dla nas priorytetem. Tym bardziej, że unikalność naszego konceptu biznesowego cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. Jest to istotną informacją dla inwestorów, którzy doceniają nas jako wartościowego partnera i najemcę – podkreśla Dąbrowski.

W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 r. Tchibo reprezentuje model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą dobrej jakości produktów użytkowych w przystępnych cenach, oferowanych w tygodniowym cyklu w sklepach Tchibo oraz w sklepie internetowym Tchibo.pl. Grupą docelową sklepów Tchibo są nowoczesne, otwarte kobiety, najczęściej pracujące zawodowo, o wyższych dochodach, mieszkające, najczęściej z rodziną, w miastach.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016