Renata Kusznierska, Savills: spadek indeksu Foot Fall nie powinien wpłynąć na wyniki finansowe spółek

Renata Kusznierska, Savills

Renata Kusznierska

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu marca 2013 roku spadł o 19,5 proc. rok do roku, o 5,9 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 74,23 pkt. Spadek wskaźnika jednak, w opinii ekspertów, nie powinien wpłynąć na wyniki finansowe spółek.

– Warunki ekonomiczne pozostają stabilne i nie było wydarzeń, które bezpośrednio wpływałyby na spadki obrotów, a wręcz przeciwnie; wielu najemców publikuje wzrosty od kilku do kilkunastu procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, min. Gino Rossi, H&M, Inditex, LPP Group, AmRest, czy Organic – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Renata Kusznierska, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych i Zarządzania Nieruchomościami w Savills.

Zdaniem Renaty Kusznierskiej, obserwujemy obecnie umacnianie się pozycji rynkowej tych marek poprzez powiększanie istniejących sklepów i  dalszy rozwój sieci.

– Rynek nadal weryfikuje koncepty handlowe,  wymusza większą uwagę i dbałość o klienta. Spadek  odwiedzalności  w centrach handlowych jest spowodowany w dużej mierze anomaliami pogodowymi. Sytuacja, kiedy za oknem wciąż panuje zima, nie sprzyja sieciom handlowym, które od kilku tygodni sprzedają kolekcję wiosenną. Ciągłe opady śniegu utrudniają podróże po mieście, co również wpływa na wydłużony czas powrotu do domu, a w związku z tym mniejszą koncentrację na zakupach. W takiej sytuacji ludzie zazwyczaj idą na zakupy spożywcze w pobliżu miejsca zamieszkania i raczej ograniczają wychodzenie z domu – dodaje.

– Myślę, że w przyszłym roku sieci handlowe bardziej ostrożnie i elastycznie podejdą do wprowadzania kolekcji wiosennych z uwagi na wydłużające się okresy przejściowe pór roku, a może zmieni to również okresy wyprzedaży które były wprowadzane wcześniej, niż jeszcze kilka lat temu – podsumowuje Kusznierska.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016