Coraz więcej sklepów umożliwia transakcje telefonem komórkowym

Transakcja telefonem komórkowym

Transakcja telefonem komórkowym

Ponad 10 tys. osób korzysta już z systemu płatności mobilnych IKO. Obecnie klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w kilkunastu tysiącach terminali płatniczych m.in. w sieci Coffee Heaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC, w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO BP, a także w wielu sklepach internetowych.

Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można zapłacić IKO. Do systemu dołączyła niedawno sieć 290 sklepów Media Expert, w których za produkty RTV i AGD można już zapłacić telefonem z aplikacją IKO.

Niebawem klienci banku będą mogli wypłacać gotówkę telefonem komórkowym bez konieczności użycia karty płatniczej także w największej sieci bankomatów na terenie całego kraju. PKO Bank Polski rozpoczyna bowiem współpracę z Euronet Polska.

– Od dawna przyglądamy się trendom, które zmieniają oblicza systemów płatniczych na świecie. Wśród nich są płatności mobilne, które w różnych wariantach zdobywają coraz większą popularność, także w Polsce. Chcemy funkcjonować jako najbardziej innowacyjny operator bankomatów, regularnie wprowadzający do swojej sieci nowe usługi. Teraz przyszła pora na udostępnienie w bankomatach Euronet płatności mobilnych PKO Banku Polskiego – mówi Marek Szafirski, prezes zarządu Euronet Polska.

Techniczne włączenie bankomatów sieci Euronet do systemu IKO odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy. Bankowość mobilna i płatności IKO stają się coraz popularniejsze. Po 2 tygodniach od startu z systemu korzysta już aktywnie ponad 10 tysięcy osób. Największym powodzeniem wśród użytkowników cieszą się wypłaty z bankomatów, które stanowią 74 proc. dotychczas dokonanych za pomocą telefonu z IKO transakcji. Druga w kolejności funkcjonalność, z której najczęściej korzystają klienci IKO, to przelewy na numer telefonu (15 proc.), zaś kolejna to płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych (11 proc.).

– Włączając się w mobilną rewolucję, chcemy być dostępni dla klientów wszędzie tam, gdzie oni tego potrzebują, i w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. To determinuje otwartość systemu IKO, który przy obecności innych graczy ma ogromną szansę stać się lokalnym, masowym systemem płatności – podkreśla Piotr Alicki, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar informatyki i usług.

Dzięki porozumieniu obu firm użytkownicy bankowości mobilnej będą mogli wypłacać gotówkę telefonem, bez użycia karty płatniczej, z około 7 tys. bankomatów znajdujących się w bardzo dogodnych lokalizacjach.

IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów, przelewy na numer telefonu, generowanie czeków do użycia offline). Do korzystania z usługi nie jest potrzebny specjalny telefon ani karta SIM. System jest oparty o bezpłatną aplikację IKO instalowaną na komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody służące do autoryzacji transakcji.

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO. Obecnie mogą z niej korzystać posiadacze telefonów z systemami Android i iOS, wkrótce również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska