Silesia City Center: wyróżnienie za rozbudowę centrum

Silesia City Center

Silesia City Center

Silesia City Center zdobyła nagrodę w kategorii refurbishments or/and extensions, czyli renowacja i/lub rozbudowa przyznawaną przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC).

Galeria otrzymała wyróżnienie za rozbudowę centrum, która zakończyła się w październiku 2011 roku. – To najbardziej prestiżowe wyróżnienie, jakie może zdobyć centrum handlowe, co roku otrzymuje jedynie garstka galerii na świecie. Silesię doceniono przede wszystkim za ogromny sukces nowej inwestycji – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. W tym roku Silesia była jedyną galerią z Polski nominowaną do nagrody.

O nagrodę Silesia City Center rywalizowała z Almarkt Galerie Dresden z Niemiec, która ostatecznie zdobyła wyróżnienie w tej kategorii. Silesia City Center doceniono m.in. za projekt architektoniczny nowej części stworzony przez pracownię BOSE Planning&Architecture z Warszawy oraz tzw. mix najemców, czyli ofertę handlową nowej części. Jurorom konkursu spodobało się przede wszystkim przełamanie w projekcie nowej części Silesii stereotypowego wizerunku galerii handlowej, która na stałe wpisała się w krajobraz Katowic, łącząc tradycję regionu z nowoczesnym wzornictwem.

– O tę nagrodę, co roku rywalizują najlepsze galerie handlowe na całym świecie, ale także najciekawsze inwestycje na rynku centrów handlowym. W tym roku wśród nagrodzonych w różnych kategoriach, oprócz Silesii znalazły się centra handlowe z Wielkiej Brytanii, Turcji, Niemiec, Francji i Austrii. Dla Silesii oznacza to nie tylko uznanie na całym świecie, ale przede wszystkim awans do pierwszej ligi centrów handlowych w Europie i na świecie co umacnia także pozycję centrum w Polsce, a zwłaszcza na Śląsku – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Jak podkreślają przedstawiciele Silesia City Center, nagroda to także efekt sukcesu, jaki w ciągu ostatniego roku odniosła Silesia City Center na regionalnym rynku. Od swojego otwarcia w październiku 2011 do końca 2012 roku centrum odwiedziło ponad 20 milionów osób. W 2012 roku Silesia pobiła swój własny rekord odwiedzin, który sięgnął 15 milionów osób rocznie.

Wpływ na to miała w dużej mierze oferta nowej części. Dzięki rozbudowie w Silesia City Center przybyło aż 60 nowych sklepów i punktów usługowych, w tym sklepy wielu marek unikalnych w skali regionu. Wystarczy tutaj wspomnieć o La Manii, Van Graaf, Tommy Hilfiger, Guess czy Calvin Klein Jeans. Zwiększyła się także liczba sklepów sieciowych, pośród których znajduje się największy w regionie salon sieci H&M. Silesia poszerzyła także ofertę usługową m.in. o salon kosmetyczny, stomatologa, fitness club i restauracje, w tym pierwszy w regionie Starbucks. Dobór najemców już w 2012 roku nagrodziło Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowej, lokując Silesię na szczycie rankingu galerii handlowych w Polsce z najlepszą ofertą. W efekcie rozbudowy prowadzonej od września 2010 do października 2011 w Silesia City Center przybyło ponad 20 tys. mkw. powierzchni komercyjnej.

Nagroda ICSC European Shopping Center Awards przyznawana jest od 1975 roku, aż w 4 kategoriach. O wyborze zwycięzców decydują członkowie Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych z 7 krajów.

Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa food-court z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem. W 2012 roku Silesia City Center odwiedziło ponad 15 milionów klientów. Wśród najemców Silesii znajdują się m.in.: Tommy Hilfiger, Burberry, Weekend by Max Mara, Van Graaf, Zara, La Mania, Pinko, Pennyblack czy Marc O’Polo.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016