Ewa Teodorczyk, Inter Ikea: dobra lokalizacja mocną stroną Parku Handlowego Bielany

Ewa Teodorczyk, Development Manager w Inter Ikea Centre Group Poland

Ewa Teodorczyk, Development Manager w Inter Ikea Centre Group Poland

Rozpoczęty przez Inter Ikea Centre Group Poland (IICGP) proces rozbudowy i modernizacji Parku Handlowego Bielany pozwoli wrocławskiemu centrum znacząco rozszerzyć ofertę handlową, także o segment rozrywki oraz powalczyć o nowych klientów.

Już na początku maja wrocławski sklep Ikea przeniesie się do nowego, o wiele większego budynku, który powstał na terenie Parku Handlowego Bielany. Kolejnym etapem będzie zagospodarowanie starego obiektu i przygotowanie terenu pod budowę nowej części Parku Handlowego Bielany. Po zakończeniu całej inwestycji to wrocławskie centrum handlowe będzie liczyło około 200 najemców, a powierzchnia handlowa wyniesie 145 tys. mkw. (obecnie jest to 80 tys. mkw.). Ewa Teodorczyk, development manager Inter Ikea Centre Group Poland, pokreśla, że prowadzona inwestycja jest wielką szansą na rozwój Parku Handlowego Bielany, ale również wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców.

– Park Handlowy Bielany istnieje od 1998 roku i był pierwszym tak dużym centrum handlowym we Wrocławiu i okolicy. Mieszkańcy z całego regionu przyzwyczaili się do robienia tu zakupów, znają Park i lubią go odwiedzać. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że aż 89 proc. klientów deklaruje zadowolenie z wizyty w tym centrum – powiedziała Ewa Teodorczyk. –  Jestem przekonana, że dzięki rozbudowie i rozszerzeniu oferty będziemy  mogli przyciągnąć także nowych klientów.

Co ma być głównym atutem rozbudowanego Parku Handlowego Bielany? Jak wylicza Ewa Teodorczyk, będzie ich kilka. – Dzięki współpracy z siecią Helios pojawi się tu jedyne na południu Wrocławia nowoczesne kino z ośmioma profesjonalnie wyposażonymi salami projekcyjnymi. Na otwarcie multipleksu bardzo czekają mieszkańcy tej części Wrocławia i okolicy. Teraz wizyta w kinie oznacza konieczność dojazdu do centrum. Z drugiej strony, lokalizacja Parku Handlowego Bielany przy autostradzie A4 i Autostradowej Obwodnicy Wrocławia też ma znaczenie. Dojazd jest dogodny, a obwodnice rozładowały dotychczasowe korki przy węźle bielańskim. Tak więc osobom dojeżdżającym z dynamicznie rozwijających się regionów Wrocławia, np. ze Smolca, Wysokiej czy nawet z Leśnicy i Maślic, wygodniej i szybciej jest przyjechać na Bielany niż stać w korkach do centrum miasta.

Pamiętajmy też, że trwają intensywne prace przy budowie wschodniej obwodnicy – we wrześniu 2014 roku ma zostać otwarty odcinek Siechnice-Żerniki Wrocławskie. Dzięki temu kolejne fragmenty miasta zyskają łatwiejsze połączenie z Bielanami.

Ale nie tylko lokalizacja odgrywa i będzie odgrywała rolę w działalności Parku Handlowego Bielany. Ewa Teodorczyk podkreśla, że kluczem jest też odpowiedni dobór najemców – już teraz w części meblowej Parku nie ma pustostanów, a poziom komercjalizacji galerii handlowej wynosi 99 proc. Rozbudowane centrum handlowe będzie największym tego typu obiektem w Polsce z bogatszą ofertą w pięciu podstawowych kategoriach. – Wspominałam już o kinie, ale rozrywka to także duże rodzinne centrum zabawy Loopy’s World. Powiększy się również strefa restauracyjna: do działających już restauracji dojdzie sześć nowych w dobudowanej części oraz cztery w istniejącej, ale zmodernizowanej galerii. Niemal cały nowy budynek, który powstanie przy obecnej galerii handlowej, zajmą firmy związane z modą i urodą, co pozwoli nam na skuteczne konkurowanie  z innymi centrami handlowymi w tym segmencie rynku. Asortyment z branży domu i wyposażenia  wnętrz, reprezentowany będzie przez kilkadziesiąt sklepów z różnorodną ofertą, od mniejszych najemców po nowy sklep Ikea, JYSK, markety OBI i JULA. Klienci, jak dotychczas, będą mogli robić zakupy spożywcze w dużym hipermarkecie Tesco, zmodernizowanym do formatu extra, i skorzystać z wielu punktów usługowych.

Już teraz IICGP podpisała umowy najmu z liczącymi się markami i sieciami, takimi jak m.in. Smyk Megastore, Reserved, House, Cropp Town, Mohito, Sinsay, Home & You oraz Rossmann.

Rozbudowa i modernizacja Parku Handlowego Bielany ma się zakończyć w 2014 roku.

Reklama

Galeria Jurajska