Metro Group: spadek sprzedaży w I kwartale 2013 roku

Metro Group

Metro Group

Spółka Metro Group w I kwartale 2013 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie 15,6 mld euro. Były one niższe o 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku, kiedy wyniosły 15,6 mld euro.

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż w tym okresie spadła o 6,6 proc. z 4,7 do 4,4 mld euro. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 1 proc. do 6,1 mld euro. Natomiast w Europie Wschodniej spółka odnotowała sprzedaż na tym samym poziomie co rok wcześniej – 4 mld euro.

W I kwartale 2013 roku sprzedaż sieci Real spadła o 0,9 proc. do 2,6 mld euro. W Europie Wschodniej zmniejszyła się o 4,9 proc.

Sprzedaż sieci sklepów Media-Saturn w tym okresie wyniosła 5,1 mld euro, co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła o 2,6 proc., a w Europie Wschodniej spółka odnotowała wzrost o około 9 proc. Sprzedaż internetowa Media-Saturn wzrosła o ponad 60 proc. w I kwartale 2013 roku.

Metro Group ma około 2,2 tys. sklepów. Jest właścicielem centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, a także hipermarketów Real (w listopadzie 2012 spółka sprzedała sklepy Real w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie grupie Auchan).

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016