Aleksander Walczak, Dekada Realty: opłaca się wynająć agencję komercjalizującą

Aleksander Walczak

Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada Realty

Według Aleksandra Walczaka prezesa Dekada Realty wynajęcie powierzchni handlowej należy powierzyć wyspecjalizowanej agencji dysponującej wiedzą i szerokim doświadczeniem.

– Komercjalizacja to jeden z najważniejszych elementów w procesie deweloperskim, od którego w dużej części zależy sukces całego przedsięwzięcia. Komercjalizacja jako bardzo specjalistyczna dziedzina wymaga rozległej wiedzy, wielu lat doświadczenia i szerokiej bazy kontaktów, którymi osoby pracujące u dewelopera zazwyczaj nie dysponują – mówi w rozmowie z Retailnet Aleksander Walczak.

– Dobry agent to profesjonalny doradca, który zna rynek i ma doświadczenie w wynajmie powierzchni w podobnych obiektach i podobnych lokalizacjach, tym samym potrafi przewidzieć czy obecność salonu danego najemcy w konkretnym miejscu ma szansę odnieść sukces. Często, nawet sam najemca nie potrafi ocenić czy jego oferta jest adekwatna dla lokalnego rynku i formatu centrum handlowego. Co więcej, profesjonalni agenci działają w grupie, czerpią z doświadczeń, wiedzy i kontaktów całej agencji, a to nabiera szczególnego znaczenia zwłaszcza teraz, kiedy rynek jest trudny – dodaje.

Zdaniem prezesa Dekada Realty współpraca z agencją może się opłacać.

– Praca z agencją jest też tańsza niż zatrudnianie etatowych pracowników działu najmu. Agencję zatrudnia się kontraktowo, prowizja zależna jest więc od wynajętej powierzchni, a ryzyko związane z kosztem utrzymania firmy pozostaje po stronie agencji – twierdzi Aleksander Walczak.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016