Peakside: udany pierwszy kwartał 2013 w obiektach Fashion House Outlet Centre

Centrum Outletowe Fashion House w Gdańsku

Centrum Outletowe Fashion House w Gdańsku

Stabilny pod względem wyników pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się znacznymi wzrostami obrotów i odwiedzalności w trzech obiektach Fashion House Outlet Centre – poinformowali przedstawiciele Polonia Property Fund, funduszu zarządzanego przez Peakside Polonia Management, który jest właścicielem obiektów.

Pomimo pogorszenia nastrojów konsumenckich i negatywnej koniunktury w handlu detalicznym, pierwszy kwartał 2013 r. we wszystkich obiektach Fashion House Outlet Centre okazał się bardzo stabilny. Poprawę wyników sprzedaży i odwiedzalności w centrach zlokalizowanych w Warszawie, Gdańsku i Sosnowcu zanotowano wraz z początkiem wiosny, kiedy klienci chcąc zaoszczędzić na wydatkach modowych nie rezygnowali z zakupów w centrach outletowych.

– Mimo niesprzyjającej do robienia zakupów pogody w marcu, zaobserwowaliśmy znaczny wzrost obrotów i liczby klientów w każdym obiekcie. Licząc od początku roku do połowy kwietnia, wskaźnik odwiedzalności Fashion House w Gdańsku powiększył się o 7 proc., a wyniki sprzedaży wzrosły o 9 proc.. W Fashion House w Sosnowcu odnotowaliśmy przyrost obydwu indeksów o 5 proc. w stosunku do roku ubiegłego – mówi Dawid Rutkowski, Head of Asset Management Retail Peakside Polonia Management.

– Nie odczuliśmy negatywnego klimatu, który ogarnął rynek w pierwszym kwartale 2013 r., co jest kolejnym potwierdzeniem, że koncepcja naszych obiektów odpowiada klientom również w trakcie spowolnienia gospodarczego – dodaje Dawid Rutkowski.

Oprócz zakończenia tegorocznej zimy, do odwiedzenia Fashion House Outlet Centre klientów skłoniła także, jak podkreślają przedstawiciele obiektów, uatrakcyjniona oferta handlowa.

W ostatnich miesiącach swoje salony otworzyły lub podpisały nowe umowy najmu marki z segmentu premium, takie jak: Lacoste, Tommy Hillfinger Footwear & Accessories, czy Mustang i Tom Tailor. Zbliża się również otwarcie nowego sklepu z markami należącymi do grupy LPP: Cropp Town i House, a dotychczasowi najemcy jak Ochnik, Samanta czy Underground przedłużyli umowy na okres kolejnych 10 lat.

– Widząc entuzjastyczne przyjęcie nowo otwieranych salonów przez klientów Fashion House, nie zwalniamy tempa i stale udoskonalamy ofertę naszych obiektów. Pierwszy kwartał zamknęliśmy podpisaniem nowych umów najmu na ponad 1 tys. mkw. i przekroczeniem 95 proc. wynajęcia naszego portfela. Te wyniki oraz aktualna liczba aktualnie negocjowanych umów  pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość – informuje Dawid Rutkowski.

Właścicielem  sieci centrów outlet Fashion House jest fundusz Peakside Polonia Property Funds. Obecnie liczy on 3 obiekty: Fashion House Warszawa,  Fashion House Sosnowiec oraz Fashion House Gdańsk.

Pierwszy obiekt wchodzący w skład sieci Fashion House został otwarty w lutym 2004 roku w Sosnowcu. W  październiku 2005 roku zostało oddane do użytku centrum w Gdańsku, a miesiąc później  w Piasecznie koło Warszawy. Wszystkie obiekty  Fashion House położne są blisko centrum miasta i posiadają bardzo dobrą komunikację.

Centrum Outletowe Fashion House w Gdańsku liczy 17 tys. mkw. powierzchni wynajmu. Znajduje się tu 100 salonów firmowych. Parking może pomieścić 700 aut.

Centrum Outletowe Fashion House w Warszawie to obiekt, którego powierzchnia najmu wynosi 17 tys. mkw. Znajduje się na niej około 120 sklepów. Parking pomieścić może 1,2 tys. aut.

Centrum Outletowe Fashion House w Sosnowcu to obiekt, którego powierzchnia wynajmu to 17 tys. mkw. W obiekcie działa 100 sklepów. Parking może pomieścić 1,2 tys. samochodów.

Reklama

Galeria Jurajska