Calzedonia zainteresowana kupnem ekskluzywnej marki La Perla

Calzedonia

Calzedonia

Calzedonia, włoska firma oferująca bieliznę z Włoch oficjalnie potwierdziła, że prowadzone są już negocjacje w sprawie zakupu marki La Perla.

Właścicielem marki La Perla jest obecnie amerykański fundusz private equity JH Partners. La Perla znana na rynku z luksusowej bielizny od dłuższego czasu zmaga się z coraz gorszymi wynikami finansowymi. W ubiegłym roku zwolniła ponad 300 z 600 pracowników w Bolonii.

– Calzedonia pracuje nad planem gospodarczym, który obejmuje trudności, przed którymi stoi La Perla. Najważniejszym celem tego planu jest zachowanie jak największej liczby miejsc pracy w Bolonii – czytamy we wspólnym oświadczeniu wydanym przez firmy.

Poza zapowiedzianą fuzją, planowane jest także wejście marki La Perla do Azji, Rosji oraz Ameryki Łacińskiej. W przeciągu kolejnych 3 lat ma zostać otwartych ponad 160 nowych salonów La Perla.

Calzedonia powstała w 1986 i znana jest z wyrobów pończoszniczych, kostiumów kąpielowych dla kobiet, a także bielizny dla mężczyzn i dzieci. Firma posiada ponad 1470 sklepów na całym świecie w takich państwach jak: Włochy, Austria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Meksyk, Polska, Portugalia, Rosja, Serbia, Słowenia, Hiszpania, Turcja, Francja, Macedonia, Wielka Brytania, Słowacja, Rumunia, Niemcy czy Belgia. Grupa Calzedonia rozwija sieć w oparciu o system franczyzowy i zatrudnia 20 tys. pracowników na całym świecie.

W Polsce działa ponad 100 salonów sieci. Powierzchnia handlowa tych lokali wynosi 50-60 mkw.

Salony La Perla otwierane są w największych miastach na świecie. W Warszawie salon La Perla znajduje się Domu Handlowym Vitkac.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016