Kolekcja Prima Moda

Prima Moda SA zakończyła pierwszy kwartał 2013 roku przychodami na poziomie 10,5 mln zł wobec ponad 13,9 mln zł rok wcześniej. Spadek sprzedaży jest wynikiem przede wszystkim bardzo niesprzyjających warunków pogodowych w marcu, które miały bezpośredni wpływ na sprzedaż kolekcji wiosenno-letniej, która zawsze jest wprowadzana do salonów na przełomie lutego i marca.

Drugim czynnikiem bezpośrednio wpływającym na poziom przychodów, była mniejsza liczba funkcjonujących sklepów w okresie I kwartału 2013 roku. Bardzo pozytywną informacją jest zrealizowanie marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 50,33 proc. wobec 49,10 proc. w 2012 roku.

Spółka realizując działania skierowane na obniżkę kosztów zmniejszyła podstawowe koszty operacyjne w I kwartale 2013 r. o ponad 650 tys. zł (spadek 8 proc. rok do roku). Pomimo pozytywnych efektów obniżki kosztów oraz utrzymania procentowego poziomu marży brutto – strata EBIT w tym okresie wyniosła ponad 2,4 mln zł, a strata EBITDA 2 mln zł. Rok temu było to odpowiednio (strata) ok. 1,3 mln zł i 655 tys zł.

Pierwsze pozytywne efekty działań zrealizowanych przez spółkę Prima Moda w związku z zaistniałą sytuacją w marcu będą widoczne w II kwartale 2013 roku.

W zeszłym roku został otwarty jeden salon Prima Moda w Centrum Handlowym Promenada oraz zamknięte dwa sklepy, które nie były rentowne.

Prima Moda SA działa na rynku obuwniczym od początku lat 90-tych. Sklepy Prima Moda oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie.

Obecnie Prima Moda posiada 43 salony, w tym tylko jeden jest zlokalizowany poza galerią handlową. W 2011 roku spółka otworzyła 7 salonów własnych zarówno w nowych, jak i istniejących galeriach m.in. w Blue City Warszawa. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi 100 mkw. Spółka stara się lokalizować swoje sklepy na parterze domów handlowych w sąsiedztwie znanych brandów modowych.